tisdag 15 mars 2011

Tisdagstema - Bokhyllor/byråer

Jag har alltid gillat böcker. Ända sedan jag var liten har jag varit bokmal. Mesta tiden under grundskolan gick åt till just läsning. Jag var nästan hellre hemma och läste B. Wahlströms ungdomsböcker än att leka med kompisar. En hel del hästböcker plöjde jag också igenom. Jag var stammis på stadsbiblioteket.

På senare tid har det inte blivit lika mycket bokläsande - för min del. Min sambo läser dock dagligen. För min del bläddras det mest i tidningar, och dom böcker som läses nu är facklitteratur om graviditet. Någon enstaka skönlitterär bok slinker ner, och då blir jag som förbytt. Det går inte att prata med mig, jag kan inte göra något annat än att just läsa. Så kanske är det bra att jag inte fastnar i lästräsket alltför ofta...

Hemma har vi hittills två nästan helt fyllda klassiska BILLY-bokhyllor från IKEA. Ganska snart är det dags att införskaffa oss en till... För även om jag inte läser alla böcker, så är jag grymt bra på att köpa hem böcker, som jag tänker läsa...

Se fler bidrag till fabriken på tisdagstemat bokhyllor/byråer här.

15 kommentarer:

  1. Billy är en bra lösning på bokproblemen...visst är det härligt med böcker :)
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig färgkordination du har i bokhyllan. Jag läste massor när jag var mindre också, nu har jag tyvärr inte lika mycket tid till sådant.

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt med böcker, jag är dock inte någon bokmal läser bara vissa typer av böcker. Men nu med en liten string i familjen ska det bli fler för de större böckerna, så fint att färgmatcha dem. kram till dig

    SvaraRadera
  4. Snyggt färgkoordinerat - tummen upp! :)
    /kristina

    SvaraRadera
  5. Ah du har också böckerna i färgordning!! Jag försöker också med det, tycker det blir harmoniskt! //Victoria

    SvaraRadera
  6. Jag läser i perioder,innan jag fick lillen...
    snyggt att ha dem i färgordning. Skulle jag också ha, gillar inte när det blir för rörigt för ögonen ;-)

    GRATTIS till vinsten hos Therese :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Härligt inlägg! Även jag var bokmal som liten och har blivit allt sämre på att läsa... Gillar dina vita Billy-hyllor. Låter böckerna tala för sig själva ;) //Petronella

    SvaraRadera
  8. Jag var också en stor bokmal, fanns inget bättre än böcker :) nu har jag tyvärr inte heller så mycket tid till det. Trots detta är jag stammis på myrornas bokavdelning! Kram

    SvaraRadera
  9. Det är superfint med böcker men jag äger inga alls i stort sett. Finast blir det såklart när man sorterar de i färg som du gjort :) kram

    SvaraRadera
  10. Jag skulle vilja hinna läsa mer, men jag Har satt upp en regel när jag pluggar. Och det är att när terminerna är i gång läser jag kuralitteratur och på sommarloven kan jag läsa annat. För annars läser jag bar det som är roligast :)

    SvaraRadera
  11. Jag läste oxå alla hästböcker jag kom över när jag va liten, Jill i sadeln va min favvoserie :)
    Jag läser mycket bu oxå, måste läsa varje kväll innan jag somnar. Jag läser lite allt möjligt, just nu håller jag på med Harry Potter böckerna. Så spännande! Men annars föredrar jag pocketböcker.
    Men jag gillar inte att inreda med böcker, det kan absolut va snyggt, men vi har nästan ingen plats till det och jag skulle aldrig försöka något annat för att spara på en massa böcker som jag redan har läst.

    Så fint sovrummet har blivit! Där kommer den lille oxå att trivas, precis lika bra som de andra ;)

    SvaraRadera
  12. Funderar allvarligt på att skaffa billyhyllor. Är så trött på de vi har i vardagsrummet. Narvik, typ betsade det blir så mörkt.
    Jag vill ha in ljus i vardagsrummet utan att måla väggarna vita :-)
    Visst är han gullig, kan man inte sova så kan man inte :-)

    SvaraRadera
  13. Fint - och jag är full av beundran för din färgkoordination! :-)

    Haha - kan tänka mig att han var lite skrajsen hela dagen efter det, katter kan vara respektingivande! :-D

    SvaraRadera
  14. Funderade lite på var jag hittar dom där sneda hyllplanen som man ser lite halft på bilden?
    Såna skulle jag vilja ha...

    SvaraRadera