torsdag 17 mars 2011

I'm falling...

Dåligt med aktivitet här idag och igår... Känner mig rätt trött och öm i kroppen efter gårdagen då jag råkade vurpa när jag var ute och gick med Aron. Skulle kliva över en kedja, som jag kliver över i stort sett dagligen och igår var den inte så hög, så foten fastnade och jag föll handlöst framåt. Och innan ni kastar er över telefonerna och mejlen, så JA, VI MÅR BRA och ingen större skada är skedd. Förutom ett grymt fult skrapmärke på hakan. (Tur det inte är jag som ska ställas ut på lördag utan Aron...)

Allt gick så snabbt så jag vet inte riktigt hur jag landade, utan jag låg pladask i dyngan. Hade det inte varit för att jag är gravid, hade vi nog kunnat skratta gott åt det redan då, men ingenting kändes konstigt och jag kände knappt att jag slog mig. Ringde dock ändå in till förlossningen och dom trodde absolut inte att det var någon fara eftersom jag kände bebisen, men om vi var oroliga så fick vi lov att komma in och kika. Vi åkte in för säkerhets skull, och allt såg bara bra ut. Dom kollade både med CTG och ultraljud, och vi fick ytterligare se att det är en pojke vi väntar! Allting är som vanligt idag, men jag är lite öm i kroppen. Känns som att jag har gjort 100 armhävningar otränad, så jag tog nog emot med händerna på något sätt...


En kul grej som jag kan berätta är att jag vann tävlingen som Theperfectwife anordnade! Det är ett fint sovskydd från Hand by MiMa i mitt favorittyg Moln av Gunilla Axén. Givetvis ett orange ;) Kika gärna in på sidan och kolla lite, det finns flera olika sorters färger och tyger att välja mellan till bra priser! Längtar så efter att få hem det och prova det på vagnen!

8 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten!

    Skönt att höra att det gick bra för dig och magen. :)

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det gick bra! Förstår att du är extra orolig nu när du är höggravid.

    Grattis till vinsten! Vilken turgumma du är!
    kan bara hålla med om att Bygglovs senaste projekt vart riktigt lyckat. Har annars varit lite besviken på programmet i år!

    SvaraRadera
  3. Skönt att det gick bra. Känns alltid tryggt att åka in och kolla.
    Är det utställning till helgen? Lycka till i så fall.

    SvaraRadera
  4. Grattis till finfina vinsten! Tyget är så fiint!

    Stackare, tur att du inte slog dig mer, var försiktig! (Haha, du är så rolig med dina kommentarer, hoppas det går bra för Aron)
    Aaaha en liten pojke, vad spännande!!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att det gick bra, men såklart att det är bra att kolla till bebben en extra gång så att man slipper oroa sig för det! Vad tur du har, jag skulle gärna ha ett rosa vagnsskydd till alva, kanske måste spana runt på sidan lite grann :) kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten men fy vad hemskt att ramla. Jag tycker det är läskigt att gå där det är mycket folk pga magen. Folk är så stressade så jag är rädd att de skall springa in i mig ..

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att allt gick bra!
    tur i oturen var ju att ni fick se erat barn ;)
    Mysigt.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj, oj. Bra jobbat? Hehe.
    Men vilken tur att ni mår bra!

    Och grattis, du har verkligen turen med dig nu!

    SvaraRadera