fredag 18 mars 2011

Hemma hos stylisten

Snubblade över dessa bilder inne hos Bungalow5 och såg även att Lotta Agaton hade visat några tidigare i veckan. Men jag måste bara visa dom för er här också! Det här är bilder från den finska stylisten Susanna Vento. Ett hem precis i min stil! Svartvitt med lite färgklickar. Bilderna är tagna av fotografen Petra Bindel och finns i senaste numret av tidningen Dwell. Det första jag lade märke till var den svarta molntavlan i barnrummet. För visst är det en poster från Mamamekkos Little Studio, precis den som jag tänkt att bebisen ska få när han väl har tittat ut.









11 kommentarer:

  1. vilken härlig blogg du hade, massa fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Jotack, jag har också alla sparade i min inspirationsmapp nu :)
    Supersnyggt! Jag ska använda min sockerlåda och margarinlåda till Adams rum, jag fick helt plötsligt tusen snilleblixter i veckan. Tur man blir barnledig i 1,5 dag så man kan hinna få utlopp för all kreativitet (möblera).

    Apropå åkpåsen så är det en "Österrikisk uppfinning". Det är en kälkepåse, en åkpåse för pulkor! Den köpte vi där nere över nyår. Så där är dessvärre inget hål för spännet (vid skrevet) i vagnen. Men uuunderbar gul färg och supersött motiv inuti.
    Tror den kostade 49kr :P

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga inspirationsbilder du bjuder på! Må gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Himla snyggt & lite annorlunda att inspireras av.

    Hoppas du har en fin dag & allt är bra med dig och den lille.

    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Väldigt härliga bilder!
    Ja, getostlasagnen är otroligt god! Väl värd att testa! Förstår att du längtar efter vin men den som väntar på något gott :)

    Har du fått ditt presentkort än btw!

    Önskar dig en superhärlig helg!

    SvaraRadera
  6. Har sett de bilderna och tycker massor om dem. Det är ju så snyggt allt.
    KRam
    helena

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! verkligen inspirerande, skönt att inte bara se vitt. kram

    SvaraRadera
  8. Undrar vart man får tag i en sån lampradda? Jag köpte en annan tavla i grått som jag tycker så där om så nu tänkte jag att den i grått och rosa kan göra att den jag redan har blir bättre, att de får sitta brevid varandra, hoppas hoppas. kram

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Jag gillar när det är lite 'för mycket' och någorlunda rörigt fast ändå så städat..

    SvaraRadera
  10. Jo det var en sån jag menade, tack men synd att jag inte ser att vi kan ha den nån stans, skulle vara i sovrummet i så fall. kram

    SvaraRadera