onsdag 2 mars 2011

En sockerbagare...

Idag har jag praktiskt taget bott i köket. Det känns så i alla fall. Hade en inplanerad bakdag och då bakas det för fullt! Lika bra att slå på stort när man ändå håller på! En rejäl omgång vaniljbullar, citron - och vaniljsockerkaka och så mina absoluta favoriter - Märtas skurna chokladkakor från den klassiska boken Sju sorters kakor. Dom är så goda och enkla att baka att jag bara måste dela med mig av receptet! Det blir en hel del av ett recept, men jag brukar alltid ge bort en burk så jag inte kränger alla själv...

22 kommentarer:

  1. Vad det låter gott, blir så fikasugen, mums:)
    Sophi

    SvaraRadera
  2. Mmm, vad smarrigt! Brukar också ha en tendens att göra sådär. Börjar man baka en sak, blir det oftast en till och en till, vilket slutar med att man har bakat flera olika sorters saker;) Men det är ju gott att ha hemma sen:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. sounds delicious! Hoppas att du har en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Mums!!! Blev faktiskt lite sugen på Chokladkakor ;-)

    SvaraRadera
  5. Haha, jag bakade också innan bebben skulle komma men jag hann dessutom äta upp allt också :)
    Hoppas du har det bra!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. SÅ GOTT! Jag älskar småkakor!:)

    SvaraRadera
  7. Oh, duktiga du! Ser riktigt gott ut!
    Jag blev sugen på att baka imorgon kväll när jag är själv, har dock inte bestämt mig för vad! :)

    Sovgott Dessi!!

    Kraam

    SvaraRadera
  8. Härligt med en bak-dag!
    Fast farligt att baka en massa olika - då måste man ju äta av allt! :P

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  9. Mmmmm något man borde göra oftare,baka för att sedan ge bort.Det är en billig och god present! Ska nog svänga ihopnågot idag jag med!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ah, ljuvligt - det är så göttigt att baka! :-)

    SvaraRadera
  11. Oj va du har legat i! Det ser otroligt gott ut. Kram

    SvaraRadera
  12. Mums vad gott nu blev jag inte alls sugen ;) Har ni varit iväg och köpt något för vinsten?

    SvaraRadera
  13. Det låter som en väldans bra idé det där med bakdag! Skulle behövas hemma också...
    Vilket fint presenttips!
    Kramen.

    SvaraRadera
  14. Nää, antingen bara klockan eller en/två tavellister. Klockan är så mycket i sig själv så det skulle inte bli bra tillsammans med något annat!

    Om Johan är sugen på klockan kanske det blir en sån och små tavellister på väggen vid köksbänken istället, får gå hem och fråga honom =)

    Är allt bra med er annars?
    Mår magen bra?

    Puss

    SvaraRadera
  15. Mmm! Låter mumma! :)

    SvaraRadera
  16. Vad gott det ser ut! Och det verkar enkelt att göra. Inte minst bra! :) Ha en fin onsdagkväll.

    SvaraRadera
  17. Hejsan Svejsan, ville bara tala om att jag har en tävling inne på min sida nu som skulle passa ypperligt till lillen på väg!!

    SvaraRadera
  18. Åh så gott, mina favvoritkakor! Blir ju såå sugen, får ta mig ett bak i helgen=) Kram Charlotte

    SvaraRadera
  19. Åh, chokladkakorna är favoriter hemma hos oss också! :) Så goda, speciellt med ett glas mjölk.

    SvaraRadera