söndag 6 mars 2011

Söndagsbilden - Våren är på ingång!

Igår begav vi oss mot Ullared och det stora blågula huset och solen sken och termometern visade hela 6 grader i bilen! Tyvärr så tyckte jag att det var väldigt utplockat bland babygrejorna, så det blev inte så många fynd som jag hade hoppats på. Men givetvis kom vi hem med en del - ändå. Mer om detta i ett annat inlägg...


Men hörru ni, nu måste väl allt våren vara på ingång? Solen skiner ju utanför dörren för andra dagen i rad. Vi har altandörren öppen och Aron sitter ute och solar. Kan det bli bättre? Mitt körsbärsris hade tidigare i veckan börjat visa att "ja, nu är allt våren på väg"... Och det får vi väl ändå hoppas på?!

(Det här är förresten mitt bidrag till fabriken idag.)

12 kommentarer:

  1. Så fin bild! Blir att se till att ha något vackert hemma snart :) känns som våren kan vara här nu. Hoppas söndagen blir fin! Bebisar är ju mysiga :) kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni åkte till Ullared, synd dock att det var lite utplockat. SNART ska jag banne mig åka dit oxå. Har ju bara 9 mil dit... :)
    Helgen har varit super! Hoppas er har varit detsamma!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart med sol. Och dina kvistar håller oxå på att slå ut ser jag ;)

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Åh, men åh vad jag också vill till Ullared! Men det får bli till sommaren så lite nytt behövs och förhoppningsvis en sparkassa att slösa!

    Och du har ett skarpt öga, klart det är Brio Vyssalulltassar jag har :) Köpte sängen på Blocket och de kom med, tur det för det visade sig vara ytterst uppskattat av Herr Adam.

    SvaraRadera
  5. Den är helt klart på väg :) Ge den några veckor till sen är den nog här :)
    Trist att du inte hittade så mycket fynd...MEEEEN man åke rju sällan därifrån tomhänt ändå :)

    SvaraRadera
  6. Vad kul med Ullared! Jag har inte varit där på jätte länge nu.. bodde faktiskt nästan i närheten tidigare... :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Ja jag håller tummarna att de fina vädret håller i sig.

    SvaraRadera
  8. Visst är det härligt att tjuvstarta våren lite på insidan...
    På utsidan har det varit riktigt skönt i solen - även om vindarna fortfarande är ganska kalla!
    Kramen.

    SvaraRadera
  9. Kul med Ullared! Jag längtar också till våren! Nu får det vara slut med snö och kyla!

    Underbart med grenar! Så himlans vackert!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig vårbild!
    Visst har du rätt i att man säkerligen får vad man betalar för. Det har man ju lärt sig med tiden :)
    Hoppas du får tag i Vågö du med!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Visst är det skönt med vår, fast ni har nog lite mer vår än vad vi har, på vissa ställen har vi fortfarande en halvmeter upp till en meter snö, värst i korsningar ;-) Men det är så skönt när solen ligger på och det är plusgrader ute.. Hoppas ni haft en underbar helg :-) Kram

    SvaraRadera
  12. Visst är det härligt att det äntligen kommer lite sol och värme igen. Ha en härlig måndag
    Kram på dig

    SvaraRadera