måndag 14 mars 2011

Färg i sovrummet!

En bloggläsare frågade om det blev några inköp på Hemtex i veckan. Jag som har sån beslutsångest kan ju aldrig någonsin bestämma mig, men det lutar åt något av de randiga påslakanseten. Kanske det i cerise, som jag inte ens visade er... Jag gillar också det svartvita i satin grymt mycket! Ångest! Däremot så köpte jag hem två kuddfodral för att pigga upp vårt sovrum med. Nu har det blivit härligt lagom med färg, precis så som jag gillar det! Även spjälsängen står bäddad och klar. Bered er på bildkavalkad!








Givetvis så är det inte färdigt. Blir jag någonsin det med något? Tavlan som hänger på väggen vid sängen, hänger normalt sett i hallen. Funderar på om jag ska ha en String Plexi Pocket där i vitt, eller att jag låter tavlan hänga kvar där och beställer något nytt till hallen... Funderar även på om vi ska hänga något ovanför sängen, eller om vi ska låta det vara som det är nu... Nya sänglampor ska inhandlas i vitt som ska hängas på väggen, frågan är bara vilka. Dom måste gå i samma stuk som taklampan, helst! Vad tycker ni?

25 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen hur du har använt orange som accentfärg, en underbar färg som livar upp vilket rum som helst.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint, mysigt med bäddad bäbissäng :)

    ang Vågö så tror jag att bara en ska få stanna inne, två vart för mkt! tänkte kasta ett vitt "fårskinn" fr IKEA på den :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillade också örngotten med både färgen och texterna! Det får nog bli ett inköp...
    Riktigt snyggt och fräscht sovrum ni har!
    Kramen.

    SvaraRadera
  4. Va fint ni har gjort det! Supersnyggt.

    SvaraRadera
  5. Ni har verkligen fint hemma. Det märks att du gillar inredning :-)
    Ja nu börjar det närma sig, bara tre veckor kvar och det blir mer och mer kännbart. Skall till Stockholm med tåg på torsdag och är lite fundersam. Jag har dock gått över tiden sista två gångerna så jag tror det blir så denna gången med. Vill inte avboka en massa och sen inse att jag får vänta några veckor till :P

    SvaraRadera
  6. Verkligen samakfullt! Vi har med kört på lite orangea detaljer fast i vardagsrummet. Men nu har jag lånat ut vår kudde till min svägerska. Kul att du tävlar det är super det solskyddet vi har två :) ska användas ännu mer nu när bebis kommer, de gillar inte sol i ansiktet. Nu blev det dyrt för mig på Hemtex........en massa kuddar och ett bäddset till Viggo med bilar på som jag först tänkte hålla mig borta ifrån, men nu är det hemklickat. Jag tycker det ceris/orangea är snyggast av de set du väljer mellan. Hoppas din måndag börjat bra!

    SvaraRadera
  7. Jättemysigt! Och lilla h*n ser ut att få det riktigt mysigt sen vid ankomst! :)

    Puss!

    SvaraRadera
  8. Älskar bildkavalkader!! :)

    Glad måndag!

    SvaraRadera
  9. jättefint, och kul med bebishörnan som står och väntar :)

    SvaraRadera
  10. Det ser väldigt mysigt ut! :-)

    SvaraRadera
  11. Så mysigt och fint ni har i ert sovrum! :) Gillar kuddfodralen skarpt! :)

    Kram Malin I&D

    SvaraRadera
  12. Ja men det är skönt att rensa undan,känns liksom mindre kaotiskt efteråt. Jag var iväg en sväng på Lindex förut. Lilleman köpte babykudde och påslakan till kommande bebis :-)

    SvaraRadera
  13. Så himla snyggt ni har de! : - ) Stilrent & snyggt med färginslag,me like ; - )

    Hur har helgen varit? Hoppas på mysig & bra : - )

    Önskar dig en härlig start på veckan din!

    Många Kramar

    Ps. Har ni varit & besökt bb?

    SvaraRadera
  14. Åååå så fint! Och bebissängen som står redo och klart! Själv får jag ta mig en tur och börja leta efter säng till krabaten i magen :)

    Kramar Jannice

    SvaraRadera
  15. Jätte fint! Örngotten väckte ha-begär även hos mej, så jag får allt leta mej till hemtex jag med.

    Här kommer ett tips på sänglampor. http://www.broarne.se/butik/shop/lampor-och-klockor/vaegglampa-orange/p_4813.html
    (finns även i andra färger)

    SvaraRadera
  16. jag tror stolen blir vit, men någon svart klädsel :)

    SvaraRadera
  17. Så himla fiiint ni har fått det i sovrummet!! :)

    SvaraRadera
  18. Vad fint ni har gjort! Åh vad jag saknar ett sovrum nu när vi bor i en etta ;)

    Hmm.. jag har ju sett några lampor i den stilen.. kan det vara bolagret eller ilva.

    Ha en toppenvecka! Kraam

    SvaraRadera
  19. Så fint ni har fått det, det börjar närma sig nu för dig. Hur känns det?? Pirrigt? Är så sugen på att fixa i ordning vårt nu också.. men det lär väl dröja :-P Såg förresten "bumling" lampor på Ellos och har även sett dem på bolagret! Hoppas du hittar nåt som faller dig i smaken.. Kram!

    SvaraRadera
  20. Roligt med så många bilder! och såklart superfint! jag är lite feg i sovrummet och kör bara på snälla färger men nu ser jag ju att det är super med orange! brukar ha det i vardagsrummet så prylar i färgen har jag ju...hmm kanske får fundera på färgbyte?! hehe KRam!

    SvaraRadera
  21. Vad mysigt! Fint med grått och orangen ihop, härlig färgklick. Här kommer bebisen garanterat att gilla vara :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  22. fina val av textil och mönster! ha en fin dag !

    SvaraRadera
  23. Så fint ni har det! Gillar sängen, var kommer den ifrån?

    SvaraRadera
  24. Ni har det jättefint! Där kommer bäbisen att sova gott!!

    SvaraRadera