torsdag 24 mars 2011

Bytes: Altan mot balkong



                 Bilder: IKEA/Livet Hemma

Ibland önskar jag mig en balkong. Det ser så mysigt och trivsamt ut på en lagom liten yta. För att få det så här mysigt och trivsamt på altanen, så krävs det ju lite mer saker känns det som... Så mycket yta att fylla för att det inte ska se så ödsligt ut. Skulle mer än gärna ha en hylla, gärna den svarta LÄCKÖ från IKEA. Kanske skulle det funka i vårt uterum. Tanken är att det ska fräschas till där, målas helt vitt. Jag vill även ha sex stycken vita ROXÖ till vårt gamla ekbord där som numera är ommålat i vitt. Fräscha vaxdukar i blandade färger från Stoff & Stil. Åh, jag vill ut och fixa NU!

10 kommentarer:

  1. Ooh! Jag skulle oxå kunna tänka mig den hyllan. MEd litekryddor o annt tjafs;)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Tokmysiga bilder! :-)

    Tack för att du försöker assistera mig med Moodboard-tjosan, jag ska försöka pilla lite när tiden räcker till. :-)

    SvaraRadera
  3. Ja det är mysiga bilder, men en altan är nog bättre... :) härligt att kunna gå rakt ut i trädgården... åhhh längtar till sommaren nu!!!!! =)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag är väldigt nöjd över att vi har altan/uteplats direkt mot innergården nu när Viggo vill ut och leka. Har man balkong skulle jag vara livrädd över att han skulle ramla ner, nu kan man vara lite mer avslappnad. Men som du säger går det lite enklare att få mysigt på en balkong. Hos oss blir det bara nya blommor i år inte några nya möbler men jag hade gärna haft en rottingfotölj, låg modell bara för att det ser så snyggt ut. Hoppas du får en fin dag! kram

    SvaraRadera
  5. Jag har balkong, jag har balkong! En gigantisk också. Så du är mycket välkommen med bebis sen och dricka lite lemonad :)
    Jag tänkte skaffa IKEAS "metallbokhyllor" och ha smått och gott däri, bland annat alla Adams strandleksaker ect.

    Hahah.. ja, det där ang. kameran. Jag är så totalt rookie på det där. Jag gick en fotokurs på gymnasiet men skolkade bort mer än halva tiden, pojkarna lockade mer. Så tragiskt. Men nu försöker jag få tillbaka lite av den tiden. Är snart klar med min PS-kurs och ska hoppa på att plugga in Illustrator till sommaren.

    SvaraRadera
  6. Vill också ha en mysig balkong att inreda :)

    Men om du har ett uterum, ås är jag avis! de är ju änn bättre :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Haha! Du kan få min balkong om jag får din altan! Längtar sååå efter en altan, där man får plats med sina vänner och en grill ;)

    SvaraRadera
  8. spelar ingen roll vad jag har bara ge mig nått nu!! snacka om att bli galen, jag vägrar på här mitt i stan utan balkong en sommar till.. går knappt att ha fönsren öppen kommer in så mycket skit från vägen,,åå jag är så deppad nu,,,
    Låter ju inte fel med ett uterum :)

    SvaraRadera
  9. Vi har faktikst funderat ett par gången att bygga balkong. Dels utanför dom stora gavelfönsterna...men sen är det åt norr och då känns det inte som man kommer nyttja den. Och då funderade vi på andra hållet som då ju givetvis är söder..men tja, det har lixsom stannat av där...
    OM vi någon gång bygger nytt hus...då blir det MINST en eller två terasser :)

    SvaraRadera