onsdag 23 mars 2011

Mer grönt i sovrummet

     Foto: Desireé - Home and desire

Bäddade rent med det nya påslakanet idag. Lite färgförändring också med filten. Tänkte att den skulle få plocka upp det gröna från våra krukor, så man inte bara ser orange när man kommer in i sovrummet.
Jag gillar verkligen den här nyansen av grönt! Hade tänkt ha den i barnrummet ihop med brunt, gult och orange, men det är verkligen så svårt att hitta fina saker i dom färgerna. Så lite har jag fått tänka om...
Men mer om det i ett annat inlägg! Vilka är era favoritfärger?

12 kommentarer:

  1. Dom sålde ut orange stringhylla på EM i Hyllinge=) Tänkte på dig då.Fina är dom iaf.

    SvaraRadera
  2. snyggt!

    Just nu har jag en stor passion till cerise, ceris med turkost, cerist med orange! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig grön färg på filten! Mina favoritfärger har ändrats en del sista tiden, just nu älskar jag grönt och gult!

    Jag gillar också Kartells Componibli, men priset är som du säger lite högt och jag vill nog gärna ha något som sitter på väggen istället, blir så luftigt och lättstädat :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Fint det blev! Jag gillar alla färger. Kan inte komma på någon som inte tilltalar mig på ett eller annat sätt.. Inte allt på en gång bara. Nu när våren (förhoppningsvis!) är på gång är det skönt med lite färg.

    SvaraRadera
  5. Det ser i alla fall superfint ut! :)
    SJälv är jag väldigt förtjust i turkost och olika gröna nyanser.
    Sen är ju gult väldigt fint, men där har jag lite samma problem som du nämner, svårt att hitta fina saker i gult.

    Ha det gott
    /Johanna

    SvaraRadera
  6. Väldigt fin grön nyans! Ha det en bra dag! /Anna

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev!!! Igår kom mitt svart-gröna påslakan från hemtex och även det snygga örngottet som du oxå har.
    Vet inte vad jag har för favoritfärg, det går lite i vågor. :)
    Jättesnygg filt, vad är det för nån?
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Snyggt och en härlig vårkänsla:)
    Jag har också slängt ut vinter sängkläderna och bäddat i en rosa färg. Visst är det kul med färg?!
    Kram Johanna från bloggen Formge

    SvaraRadera
  9. På senare år har cerise växt i mina ögon, kom på mig själv för en kväll sen.. Jag har turkost/cerise/vitt i soffan nu, när jag satt i soffan och såg tv hade jag en turkos tröja på mig och cerise/rosa mjukisbyxor.. snacka om att klä sig efter sin inredning ;) haha

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt! Innan tyckte jag inte att man kunde blanda för många färger, men så tyckte jag att allt blev så tråkigt så nu finns det inga gränser längre! ;) Fast min absoluta favorit kommer nog alltid vara limegrön ;)

    SvaraRadera
  11. Grönt är en av dom, absolut! Bla vår köksvägg är knallgrön å jag älskar den :)

    Dina nya lakan ser suveräna ut tycker jag!

    SvaraRadera
  12. Grön är min favoritfärg, utan tvekan! Jag har visserligen olika "färgperioder", men den gröna färgen återkommer alltid hemma hos oss (då oftast i vardagsrummet).

    SvaraRadera