onsdag 16 mars 2011

Kan man annat än att älska Bygglov?

Vilket program igår. Jag blir alldeles salig varje gång jag tittar på Bygglov och fascineras av Matte, Willy och Mija. Tre underbara personligheter, men framförallt så blir det alltid så snyggt när dom har varit i farten. Jag älskar att Mija inreder för familjen, och inte brer på och överdriver med saker och färg. Alldeles lagom! Såg ni förresten att hon använde sig utav Therese Sennerholts tavlor i vardagsrumsdelen? Matte och Willys tv-vägg igår var också en sak för sig. Och köksluckorna från Marbodal... Grymt säger jag bara!









21 kommentarer:

  1. Jag får helt enkelt gå in och kolla på nätet :-)
    Hoppas du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Javisst såg jag Bygglov, blev riktigt bra i gårdagens avsnitt!
    Och ja, ja la märke till TS tavlan direkt, ;)

    Den där vippen väcker ha-begär hos mig alltså. Tråkigt att de är så dyra bara!

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gud så snyggt!! Jag missade tyvärr avsnittet igår men ska försöka hinna med att kolla på nätet! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, Bygglov är riktigt duktiga. Missade avsnittet igår men oj så fint det ser ut. Vitt, enkelt men unikt. Jag håller med - riktigt fint kök!

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig fullständigt! Vet du vilken dag reprisen går på missade tyvärr avsnittet. jag älskar Mijas stil hon har det. Hoppas du mår bra annars, ni verkar verkligen ha turen med er om du frågar mig. Nu har jag en ny tävling, kramar

    SvaraRadera
  6. Håller med dig. Det köket skule jag vilja ha. Så snyggt!!

    Svar: Angående skötbordet så tycker vi inte att det varit något problem att den inte haft kant. Men det kanske beror på åt vilket håll man har den så att säga. Och så la vi ju dit en skiva uppepå så att den blev lite bredare.

    Tack för gratulationerna om husköpet. Det stämmer att vi bodde i ett hus tidigare(ute på landet). Men vi sålde det i höstas p.g.a att vi ville flytta lite närmare "stan". Har bott i lägenhet i väntan på ett nytt hus och nu dök det upp:-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så snyggt. vill HA!
    Kram från Bloggen formge

    SvaraRadera
  8. Jag vet det var helt fantastiskt!! älskade allt! tv väggen var helt underbar har sett nåt liknade förut och jag har haft iden i huvudet men nu hann hon före ;) köket var mumma...krams

    SvaraRadera
  9. Kan inte annat än hålla med... hon är en fantastiskt bra inredare. Allt hon gör blir bra. Ville så gärna se Bygglov igår och försökte och försökte att hålla ögonen öppna men lyckades somna i soffan. När jag till och med somnar till bygglov... då måste även jag erkänna att jag är trött :) Vilken tur att du visade lite bilder så man fick se hur slutresultatet blev.
    KRam
    Helena

    SvaraRadera
  10. Det är vill ha begär på det köket :)

    SvaraRadera
  11. Willy stötte jag på i mitt jobb för några veckor sedan - ett totalt oväntat ställe att träffa honom kan jag säga så det var lite lustigt. :-) Jag blev mycket förvånad också över hur kort han var, sådant märker man ju inte genom TV-rutan! :-)

    Men du - om du orkar (jag förstår om det är tidskrävande) - skulle du kunna ge lite handfasta tips om hur jag gör i Photoshop för att få det att bli snyggt?

    SvaraRadera
  12. (Du kan ju maila i så fall: tinajoathome@gmail.com)

    SvaraRadera
  13. Instämmer - nästan alltid ett toppenresultat när de varit i farten.

    SvaraRadera
  14. Jag borde kanske försöka se programmet trots allt :)

    SvaraRadera
  15. Ja,det är verkligen veckan höjdpunkt...att sjunka ner i soffan och kolla in alla bra idéer!
    Kramen.

    SvaraRadera
  16. Glömde säga att jag har vänner som har just det köket, man kan tydligen byta bagrundsfärg på de öppna partierna, dvs baksidan invändigt. Riktigt coolt! Fick du tag i Mima? Hoppas du får en fin dag! kram

    SvaraRadera
  17. Hej!!!
    Sorry för sen kommentar tillbaka! Ljusskenan i klädkammaren har vi köpt på IKEA. Himla praktisk...
    Såg också avsnittet på bygglov och det var verkligen ett helt underbart kök och vardagsrum!!
    Tack förresten om tipsen från Hemtex! Gillar de starkt de där örngotten med text :)
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kram

    SvaraRadera
  18. ALltså jag hller med. Skitsnyggt alltihop. Men jag tycker det lixsom är tråkigt när dom har obegränsad budget och kan göra vad som helst...det blir lixsom ingen sport i det hela...Alltså bara kökbänkskivan i rostfritt måste ju ha kostat en förmögenhet....

    SvaraRadera