torsdag 10 mars 2011

Babyprylsfunderingar...

Skrev i gårdagens inlägg om att jag tycker att det är svårt att hitta påslakan till sängen... Om det är något som jag tycker är ännu svårare så är det att hitta babygrejor som både jag och sambon gillar. Vi är väldigt lika med färger och saker överhuvudtaget. Det får inte vara för mycket saker framme, vi gillar inte stök. Och visst kommer det bli stökigt när man har barn, det är inget snack om saken! Men vi försöker ändå hitta babygrejor som tilltalar oss estetiskt så att vi får det harmoniskt här hemma, även med en liten bebis...



Babysitter har vi kollat ut och det kommer med största sannolikhet bli denna från Svan of Sweden. Bäst i test och säkrast på marknaden, samt att den tilltalar mig i färg och form.



Babygym är desto svårare att hitta neutrala. Och det är ju klart, det ska dom inte vara heller. Det måste ju finnas något för bebisen att titta och klämma på... Jag har hittat ett, som jag tycker att det är lite retrostuk över. Tycker faktiskt att färgkombinationen är helt okej, samt att ett babygym kan du plocka undan när det inte används... Det här heter Babygym Infantino Twist & Fold och finns att köpa här.

(Jag måste också tacka för alla kommentarer ni skriver här på bloggen! Ni är så flitiga och ibland känns det som att jag inte hinner vara lika flitig och kika in hos er alla, men jag är på väg! )

13 kommentarer:

  1. Visst är det svårt! Men tips. Lägg inte för mycket pengar på sådant som inte används så mycket o länge. MAn kan ju i princip slänga ut hur mycket pengar som helst. HAr ni funderat på matstol? För då kan jag rekommendera matsolen från svan of sweden. VI har haft en sån, som båda mina barn har använt o den var skitbra och snygg! Sen är den inte såååå dyr som tripp trapp o jag personligen tycker de sitter bättre i den. Lite mer rundad...

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Vi har ett babygym med "Tummen" det skulle nog passa dig i färgerna om det ska matcha till stolen ;)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina prylar du letat fram! Babygymmet är ju snyggt, det hör inte till vanligheterna håller jag med om. Köpläge :)
    Babysittern är också jättefin. Vi har Svanen matstol från samma tillverkare och är mycket nöjda med den.
    Har du kollat på Heirloom Brands också, de har jättefina grejer. Bland annat denna babysitter (om du vill titta på ett alternativ) http://www.heirloom.se/en/produkter/bombol/

    Vad roligt det är att inhandla till bebisens ankomst, ha så mysigt.
    KRam Linda

    SvaraRadera
  4. Babygym, det klarade du dig utan..., det har väl gått bra.. <3 P.Martin

    SvaraRadera
  5. Babygymmet var riktigt fint. En användbar pryl, tycker jag.

    SvaraRadera
  6. babygymmet var jättefint härliga färger :)

    SvaraRadera
  7. God kväll Snuttan!

    Tack för din härliga kommentar : - ) Orden värmde så gott så!

    Har precis kommit ur duschen & slagit mig ner i soffan. Har mer & mer sammandragningar nu med mensvärksliknade smärta. Antar att kroppen förberder sig! : - ) Vore ju konstigt annars om man inte kände något.

    Håller så med dig. Min hy & mitt hår har verkligen hållt sig så bra under graviditeten! Håret är så tjockt & härligt. Hoppas de håller i sig som du säger ; - )

    Urfina saker du hittat till bebis i magen! Känns verkligen som er stil även fast jag inte känner er som personer riktigt : - )Men så som du visar är de ju klockrent!

    Nyheten håller jag lite på tillsvidare. Vi får se hur allting barkar hän,hihi!

    Härligt att du mår fint! NJUUT massvis nu av din fina mage & visst ska du våga beställa klänningen : - )

    MÅNGA KRAMAR från mig till dig!

    SvaraRadera
  8. supersöta båda två...helt klart 2 kloka köp om du frågar mig :)

    SvaraRadera
  9. Åh, vad cool den babysittern va! :)
    Jag måste också börja leta efter sådana saker så man kan (förhoppningsvis) känna sig klar innan kidsen kommer.
    Ha en skön helg! Kramkram

    SvaraRadera
  10. Babysittern är jättefin! Gymet med förstås. Bättre att satsa mer på sittern för alla bebisar gillar inte gym ;-)
    Ha en fin kväll!!

    SvaraRadera
  11. Superfina båda två! Både babygymmet och babysittern har varit välanvända hemma hos oss så det är två prylar att satsa på! Och eftersom dom används hela tiden och ligger framme så är det klart att man vill att dom ska vara fina :) Kram!

    SvaraRadera
  12. Den där babysittern gillade jag! Men jag undrar vad skyddet är till för? Regn inomhus? (kanske bara en designdetalj men måste fråga!)

    Och babygym hade jag också svårt för. Köpte till slut ett på ULLARED! Hahaha, men det var ett beige, med varma färger. Fyra rutor med bondgårdsdjur i mattan och så enkla figurer som hängde över.
    Adam lekte dock aldrig i sitt gym. Han gillade inte det.

    SvaraRadera