söndag 6 februari 2011

Vårt drömkök


Jag förstår inte vart helgen tar vägen! Rätt var det är så är klockan så mycket mer än den borde vara på söndagskvällen. Jag som hade tänkt göra massor! Bland annat lägga upp mitt bidrag till IKEA:s kökstävling.

I morgon har jag fullt upp. Först ska jag till barnmorskemottagningen och göra glukostest och sen direkt efter det så väntar 8 timmars arbetsdag. Snacka om att jag kommer att vara helt slut när jag äntligen landar i hemmet efter 12 timmar iväg...

Får se vad jag lyckas åstadkomma vid datorn i morgon när jag är hemma, men här bjuder jag på en bild från vårt kök så länge! För är det något vi är nöjda med i huset, så är det vårt fina öppna kök! Inga instängda 70-tals kök här inte!

Hoppas ni har haft en härlig helg! ♥

19 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att du kikade in hos mig! Vad kul att ni också ska ha bebis, GRATTIS, tiden går ju väldigt fort - snart är det er tur!

    Hoppas du haft en härlig helg också!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart härligt kök - verkligen i min smak!
    Kramen.

    SvaraRadera
  3. Hihi. Ja det var ju en ordentlig skillnad mot föregående inläggs bild.
    Ser jättefint ut och det var tufft med den uppiggande orange lampan som en färgklick.
    (och som en liten liten vibb till 70-talet)

    Förstår att du/ni är nöjda.

    Kul att du tittade in, tack!

    Glad måndag.

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart kök ni har, jättefint verkligen!

    Låter som om du har en fullplanerad måndag. Hoppas allt går bra!

    Visst är det roligt att ha lite projekt att göra. :) Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  5. Ja vart tar helgerna vägen, puuh! Jag har haft en så underbart skön bara vara helg. Behövde det!
    Må bäst
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sv: Vår hund är sällan trött, men ibland kan hon slummra till och se trött ut :) hon kanske sympatiserar med matte ;)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint så! :) Jag ska absolut rösta på ert fina kök.

    Kram Malin I&D

    SvaraRadera
  8. Riktigt fint kök! Var är väggklockan ifrån??? I like!

    SV: När det gäller kurserna skulle jag nog rekommendera att läsa en kurs i taget. Visst, de är bara på 7.5 poäng och man MÅSTE inte vara klar med dem innan terminen är slut. Men man vet aldrig hur bebisen man får är. Kanske har den kolik och man vill inget hellre än att sova så fort man har tid över. Kanske är det en bebis som sover lite och som vill bli buren hela tiden. Då kanske det är stressande att ha två kurser i bakhuvudet. Lättare då att bara ha en och att tycka att det är riktigt roligt istället för stressigt när man pluggar.

    Naturligtvis hoppas jag att du får en bebis utan kolik och som sover jättebra! :) Men det tar ju ändå mer tid än man tror med de små ;)

    Bara som råd, du får ju känna efter själv hur du vill göra. :D

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Blä för glukostest. Hoppas du hade citron med dig och att allt gick bra. :-)

    Jättefint kök! Med den lugna basen kan ni nog definitivt få till lite industrikänsla utan några större problem.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Så fint! Förstår att ni är nöjda med köket och Kartellampan är verkligen en färgklick! Själv var vi fega och valde den vita, som mycket annat här hemma. =)

    Hoppas glukostestet gick bra för dig idag. Är det något som ingår för er i den ordinarie kontrollen?

    Jag har än så länge endast testat TENS på mitt trötta ryggslut på kvällarna, men det är fantastiskt skönt. Men jag hoppas att den ska hjälpa mig en bra bit in i förlossningen när det väl är dags. Och det närmar sig, 14 dagar till BF idag! =)

    Ha en skön måndag, kram från mig!

    SvaraRadera
  11. men så himla fint ni fått det!
    jättehärligt med öppet "tak" sådär =) himla avis faktiskt!

    Hoppas det gick bra på dein långa dag
    kram

    SvaraRadera
  12. Åh det är verkligen underbart!!
    Helgen slutade inte så bra är, lilleman bröt armen igår så idag har han opererats för att rätta till den. Men nu är vi hemma igen i varje fall :-)

    SvaraRadera
  13. Vilket fint kök ni har, verkligen snyggt. Det blir så härligt luftigt utan överskåp.
    mvh Sophi

    SvaraRadera
  14. Snyggt! Mycket snyggare än 70-tals köken. :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig bild av köket! Lycka till i tävlingen :)

    SvaraRadera
  16. Ja köken är ju verkligen husets hjärta i våra hus :-)
    Våra är rätt så olika men lika ändå :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Vilket härligt kök!! Ljust och härligt!! Jag såg faktiskt Presskannan :-)Måste nog övertala sambon att vi behöver en ny, haha!!

    SvaraRadera