torsdag 24 februari 2011

Konsten att fånga en känsla på bild








Om det är något jag fastnar - och faller för, så är det läckra mäklarbilder. Har ju starka funderingar på att studera till fastighetsmäklare i framtiden, och då vill jag att mina bilder ska vara så här läckra! En bild ska förmedla en känsla - inte bara ett hem! Är det någon som kan den konsten så är det ju Alvhem Mäkleri! Visst känns det nästan som att man redan bor i lägenheten ovan?


(Psst. Glöm inte gå in och kommentera på vårt drömkök på IKEA! Bästa kommentaren har chans på 1000 kr presentkort på IKEA, så in och rösta med er! Och till alla er som redan har röstat vill jag säga ett stort TACK till! )

18 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med dig om att det är helt klart avgörande om du ska åka och titta på en bostad eller inte - känslan!
    De här bilderna var otroligt tilltalande...
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Så tjusiga bilder, helt klart vill man åka och kolla på den lägenheten. Må gott

    SvaraRadera
  3. Ja jag gillar när bilderna förmedlar känslan av att det bor någon där. Som pastan på spisen och den uppslagna kokboken till exempel.

    SvaraRadera
  4. Helt klart! Alvhem är min absoluta favoritsida när det gäller mäklarfirmor! Tur att man inte bor i Göteborg och ska köpa lägenhet på sätt och vis, snacka om beslutsångest ;)

    SvaraRadera
  5. Ja dem e verkligen grymma på det! Man kan riktigt tänka sig hur man sitter där vid köksbordet och dricker apelsinjuice och läser morgontiden medans vårsolen strålar in genom köksfönstret

    SvaraRadera
  6. Ja man märker att vissa mäklare verkligen satsar på det här med duktiga fotografer.
    Och som du säger - det gör skillnad.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Gillar köket, det ser så himla trevligt ut med färska grönsaker, frukter och blommor. Tänk om man kunde ha det så hemma!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  8. det är verkligen läckert att de lyckas så bra som de gör. Vackra och levande bilder, klart man blir inspirerad av sånt! Alvhem är en favorit...

    SvaraRadera
  9. Det var inte förrän jag började att blogga som jag insåg hur otroligt svårt det är att ta bra bilder. Dessutom med en liten kompaktkamera.
    Vad kul att du funderar på mäklare, det tycker jag oxå verkar riktigt kul
    Sköt om dig och ha en bra helg nu
    Kram
    helena

    SvaraRadera
  10. Länken om ert ikeakök leder till mäklarsdan. Skall det vara så?
    Ha det gott

    SvaraRadera
  11. jaa de bilderna är såå jäkla fina :)!

    SvaraRadera
  12. Alvhem är jätteduktiga och dessa bilder är inget undantag! Trevlig helg! :-)

    SvaraRadera
  13. Hellosan Sötis!

    Hur är de idag?
    Med oss är de fint! : - ) Har tom putsat fönster idag & det var på tok för mycket men vad gör man inte för att få de snyggt ; - ) Hihi!

    Jag lämnade en kommentar inne på IKEAS sida som du länkat igår. Ert kök är verkligen så snyggt & som du säger "Husets hjärta"!

    Vad ska ni göra i helgen?

    Banankakan jag bakade igår var en liten mix av vanlig sockerkaka & så tillsatte jag lite kanel & en 1 1/2 tsk bakpulver. Gjorde på 2 ägg inget märkvärdigt men ack så gott : - )

    Må så gott & ha nu en riktigt mysig kväll!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  14. Wow! Vilka snygga bilder! I mitt tycke förmedlar de "kom och flytta in här", för det skulle jag gärna göra på en gång. Ha en skön helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Barnens hjältar: Tack för att uppmärksammade det! Givetvis ska länken gå till vårt kök, så jag ska ändra det ;)

    SvaraRadera
  16. Jättefina bilder du bjuder på idag!!! Trevlig helg till er! Kram! :)

    SvaraRadera
  17. Nu har jag kommenterat ditt bidrag dessutom :-)
    Lycka till nu!!

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga bilder och vilken fin lägenhet!

    SvaraRadera