tisdag 22 februari 2011

Nu är det dags...

Ny vecka och ny lust. Så borde det vara. Dom senaste dagarna har jag varit så trött och omotiverad. I fredags var jag inne på akuten för att mitt högra ben domnade bort och det visade sig att ischiasnerven hade kommit i kläm. Ländryggen har värkt och jag är trött i ryggen på grund av det tunga jobb jag faktiskt har. Så igår var jag på läkarstationen och fick en sjukskrivning dessa två veckor jag har kvar innan graviditetspenningen träder in. Finns inte en chans att jag kan köra brevbäring och utföra alla tunga lyft som mitt yrke faktiskt innefattar! Så nu är jag hemma på heltid. Känns otroligt märkligt att veta att man inte behöver jobba på ett bra tag. Jag smider planer och funderar inför framtiden, nu är det dags jag tar mig i kragen och gör något som jag verkligen vill göra!

13 kommentarer:

  1. Aj aj då! Bra att du blev sjukskriven så du får vila och ta igen dig!

    Visst är Wegner-stolarna fina, tummade på en i söndags på Länna Möbler. Typiskt att dem är så dyra!

    Vad skönt att ha en ansiktsbehandling att se fram emot!
    Ha en bra kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj är det så nära nu, vad härligt! SKönt att du blev sjukskriven, man ska inte förta sig så det slutar illa. Vila och samla krafter nu, det behöver du :) Sköt om dig! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du blev sjukskriven. Att få ta det lugnt och återhämta sig är oerhört viktigt på slutet. Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du kunde bli sjukskriven. Jag pratade med min chef idag så jag kom fram till att jag jobbar fram till 14 mars. Då har jag i varje fall två veckor på mig drygt att förbereda allt.
    Ischias är otäckt och jobbigt, har det till och från.
    Hoppas nu du slipper klämma nerven igen
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt för dig att gå hemma och vila upp dig inför vad som komma skall!! :)

    Skulle kunna tänka mig en sån hylla bakom stänga dörrar, typ i överskåpet längst ner.. Det är ju det moderna ny tänkandet med specerihyllan ;)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad bra att du fick vara ledig nu.. och hoppas verkligen att du mår bättre. Shit.. det är ju inte alls lång tid kvar heller... :-) Spännande!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Ta hand om dig och ha det sköööönt! :)

    SvaraRadera
  8. Usch, jag hade ischias båda gångerna jag var gravid - det var ingen lek. Kunde inte ens gå på toaletten själv när det var som värst, maken fick kånka dit mig... Ha det så skönt hemma nu! :-)

    SvaraRadera
  9. Skönt att du kan vara hemma innan förlossningen. Min barnmorska sa till mig när jag var gradvid att de som vilar månaden innan får oftast en lättare förlossning. OCh på mig har det stämt!

    Puss!

    SvaraRadera
  10. Tänkte bara tipsa om att du kan vara med och tävla om ett fint tandsmycke i 28k guld i min blogg nu:)
    kram Joanna

    SvaraRadera
  11. Hej sötis!
    Stackare som har så ont i ryggen! (Vet hur de är)
    Men så skönt för dig att de löste sig med sjukskrivning i dessa två veckor innan gravidpenningen träder i kraft. Himla bra att man kan söka den penning! Tummen upp för den : - )
    Ta nu hand om dig & vila mycket!

    Sv: Vi såg könet vid rutinultraljudet . Det var min j som uppmärksammade detta o då kunde vi inte låta bli att fråga! Samma sak var de i julas då vi kollade moderkakan igen. Då frågade vi & så fick vi ett bra svar då dom visade ja ; - )
    Barnvagnen är vi supernöjda med än så länge. Hihi! Vitt läder är de så den ska bara kunna torkas av om de ska behövas.

    Har du tänkt förgylla dina dagar med att planera bebisens ankomst nu? : - ) Så härligt!

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  12. Det gäller att passa på när man kan! :)
    Vad har du för planer hitintills?

    SvaraRadera
  13. Det tycker jag låter väldigt bra, sjukskrivning när man helt enkelt inte orkar. Och med ett sånt jobb är det ingen som klandrar dig.
    Jag har inte så ont som du har, men bara tanken på att sätta mig på en cykel och allt spring fram och tillbaka gör mig helt matt! *phu*

    Ta hand om dig!
    Kramkram

    SvaraRadera