onsdag 9 februari 2011

Snart är det Alla hjärtans ♥ !

På måndag är det dags för årets Alla hjärtans dag! Det här är saker som jag gärna skulle fått av min käresta. På måndag tänkte vi laga en god måltid ihop då vi båda slutar tidigt, och så brukar vi köpa något litet till varandra.

Hur tänker ni andra fira?

Eller dissar ni Alla hjärtans dag totalt?

Solgul Kitchen Aid från Bagaren och Kocken, grå Marimekko skål från Royal Design, Kivi-lyktor i hallon och lila från Designonline, grafiskt tryck från Therese Sennerholt, Peppermint foot lotion och reviving leg gel från Bodyshop.

12 kommentarer:

  1. Dessi, I will! Färg ska inhandlas i helgen! Spännande! :) Kram kram

    Så fina saker du har valt ut! :)

    /Malin I&D

    SvaraRadera
  2. Så fina saker du har valt. :) Låter som en mysig alla hjärtansdag för er, perfekt med en liten present och god middag. Tyvärr är jag inte hemma på måndagkväll, har ett årsmöte, blir lite god middag nu i helgen istället.

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. jag är en "dissare" ;) Jag är mer en spontan person, som hällre får en ask med röda gelehjärtan 14 januari än 14 februari. Uppskattar gåvorna om de är spontana och kommer andra dagar än ett speciellt datum som är bestämt! :) 14 februari får man det bara för att det är 14 februari, det är egentligen ingen mening bakom de ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi brukar inte fira Alla Hjärtans dag speciellt mycket, men kanske gör någon god middag eller så. I år vet vi iofs inte ens om vi är hemma eller på BB :)

    SvaraRadera
  5. Vill oxå ha en Marimekkoskål, en Kitchenaid törs jag inte ens önska mig:-) Hihi!!

    Men fina saker, har länge velat ha äppelgröna Kivilyktor samt några fler rökfärgade men får nog vänta tills man tar sig ner till Ittala Outlet.

    SvaraRadera
  6. Alla hjärtans är mysigt, men några vidare firare är vi inte. Hade dock varit en mindre nära-döden-upplevelse av lycka om kärleken kånkade hem en kitchenaid som present...

    Kram LISA

    SvaraRadera
  7. Vi dissar inte den dagen för det är vår bröllopsdag :P
    Vi gifte oss den 14/2 2004 så nu firar vi vår sjunde. Sju år är tydligen YLLE :-)

    SvaraRadera
  8. Ser ut som jag har "härmapat" dig med dagens inlägg ;)

    Finfina önskningar! Om vi firar så gör vi det med en lite festligare middag och en blombukett. Inget avancerat alltså!

    SvaraRadera
  9. Vi dissar alla hjärtans dag. Vi har bröllopsdag den 16/2 så den firar vi lite istället. Vi är dock inte så himla firiga av oss :)
    För din skull hoppas jag dock att du får nått fint :)

    SvaraRadera
  10. Hallosan Sötis!

    Vi firar inte alla hjärtans dag sådär jättemycket men lit firande blir de nog allt : - )
    Mys & god mat! Hade gärna åkt på SPA men tror inte tiden finns ; - )

    Sv: Att besöka förlossningen är verkligen att rekommendera. Man får en bild av hur allting ser ut & jag tror man känner sig lite hemma då man kommer dit när de väl är dags : - )

    Vad ska ni göra i helgen?

    Massvis med Kramar

    SvaraRadera
  11. Har inga Alla hjärtans-traditioner... Inte för att jag är emot, men det helt enkelt inte blivit nåt. :) På måndag åker jag och pluggar så det blir inget firande för vår del. Men det går ju att fira vid något annat tillfälle, bara för att! ;)

    SvaraRadera
  12. En kitchen aid står på min önskelista också. Men först behöver jag önska mig ett större kök för en sån skönhet vill man ju ha framme!

    Svar: Du kan va lugn, det kommer! Brickor är planerade senare i vår till sommaren. Gula finns med i planeringen. Har tänkt mig mindre brickor, typ frukostbrickor. Vad tror du om det?

    Du prenumererar väl på månadsbrevet så du kan hålla utkik? Anmäl dig här annars:
    http://eepurl.com/bvM5f

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera