fredag 4 februari 2011

V. 28 (27+0)


Det är mycket fokus på magen och bebisen - så även i bloggen! Idag går vi in i v. 28. Tiden går i ett rasande tempo! Tekniskt sätt så skulle vi kunna få barn om 10 veckor. Allt mellan v. 37-42 är ju normalt att föda, så vi skulle mycket väl kunna stå där med en bebis om 2,5 månad. 2,5 månad! Det ni! Ofta går ju förstföderskor över tiden, och egentligen siktar jag inte in på något speciellt datum, för det kan ju faktiskt hända närsom inom den tiden... Så går jag två veckor över tiden, så ska jag inte gå och tänka för mycket på det... Den senaste veckan har jag varit så otroligt trött! Har slarvat med att dricka min Blutsaft, så jag antar att det är där felet ligger. Blir ännu mer vila i helgen, och så får jag hoppas att jag känner mig piggare på måndag. Då är det dags för barnmorskebesök och glukostest. Ha en fortsatt härlig fredag! ♥


10 kommentarer:

  1. Nja tanken att man ska kommentera varenda inlägg är nog inte min idé. Tanken var nog mer att man ändå kunde lämna en rad efter sig när man lix är på besök, när man vill. Om man ändå väljer att återkomma finns det kanske något man kan skriva, vad vet jag. Själv gör jag en bättring på mig själv. Det kan behövas.
    Ha en fin helg!

    KRAM LISA

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fin mage du har!!! :)

    http://lailavillebeck.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Vilken fin mage, kul att följa din graviditet vid sidan om inredningen med! :)
    Trevlig helg till dig med!
    Kram Sofia.

    SvaraRadera
  4. Superfin mage, så himla mysigt :) Inte så lång tid kvar nu! Tack för din kommentar också, vad kul att du gillade Alvas rum! Det är så himla kul att inreda barnrum, finns ju hur mycket fint som helst som du redan upptäckt ;) kram

    SvaraRadera
  5. Fin mage! Inte så lång tid kvar ju. :) Låter härligt med att få inreda ett barnrum.

    Ha en fin lördag.

    SvaraRadera
  6. Ja det är ju andra gången :) men det känns endå som en ny och härlig resa man går igenom ändå:)
    Det är över 3årsen nu jag va gravid med min dotter och på 3år glömmer man av allting , konstigt men sant....

    /gulligatjejen.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Inte så långt kvar nu ... hoppas att du mår bra.
    Jag gillade verkligen att vara gravid, har nog aldrig känt mig vackrare :-)

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. FIN du är med magen gumman! : - ) Men jag hade mer än gärna sätt ditt söta ansikte också här på bloggis ; - )

    Jadu tänk om du har tio veckor kvar eller kanske lite mindre. Känns så overkligt att en liten bebis ska titta ut & bara vilja ha kärlek av oss föräldrar ( iaf första tiden!) Hihi!
    Själv är jag i vecka 34 nu & som sagt tiden springer iväg : - )

    KRAMAR i massor

    SvaraRadera
  9. Sant, nu har vi åtta veckor kvar och från tidigare erfarenhet brukar de vara de jobbigaste eftersom man längtar så :-)
    Ha een fin lördag!

    SvaraRadera
  10. Jag födde i 36+4 :P Så jag missade hela månad nio, den som är mest förväntansfull. Snacka om blir tagen på sängen att vara inställd på att förmodligen gå över till att föda för tidigt. Tur det för Adam var 50 cm lång och vägde redan 3600 gram då! Hade jag inte fött honom då hade han nog kunnat väga 4300-4500 gram i v. 40.

    SvaraRadera