söndag 6 februari 2011

Nu är 70-tals köken på ingång...




Bilder: Hus & Hem


Tusen tack för alla era fina kommentarer i inlägget under! Nu hoppas jag att ni fortsätter lämna en rad, och inte bara i min blogg utan även i andras som ni besöker! ♥

Hus & Hems webbsida kan man läsa om köksföretaget Kvänum som lanserar ett nytt 70-tals kök i valnöt. Stilrent och modernt enligt Kvänum. Takhängt vitrinskåp, glasknoppar som handtag och underskåp med lucka för kökshanddukar och bakbord. Tydligen så går trenden från stora, öppna kök till mer slutna rum.

Vi slängde ut vårt mörka, slitna 70-tals kök och valde ett vitt, högblankt istället. Blev en enorm skillnad i vårt hus. Jag skulle aldrig kunna plocka in det här mörka igen, inte som helhet. Vad tycker ni om trenden?

12 kommentarer:

  1. Jag är inte heller ett stort fan av 70-talskök. Kan kanske passa hos en del, men jag vill gärna ha en öppen planlösning.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att vi i 20-års åldern som inte "upplevt" dessa kök innan har lättare för det. Dock inte heller min grej som du vet ;)
    Dock gillade jag den svävande känslan av dem takhängda vitrinskåpen.

    SvaraRadera
  3. Kul att du kikade in till mig! Den hör 70-talstrenden är ju läcker, men är nog snabbt övergående igen, ett vitt kök håller måååånga år.

    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. Man ska väl aldrig säga aldrig men jag har svårt att se att jag någon gång skulle bli sugen på ett mörkt kök. Ljust och fräscht ska det vara! ;)

    Svar: Håller med om TS tavlorna, så fina allihop. Hann du haffa valentine korten förresten? :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej tack! får för mycket farmor känsla!

    SvaraRadera
  6. Aldrig trodde väl jag att jag skulle uppskatta 70-talsstilen igen.

    I vårt hem är det ljust med en återhållen och lugn färgskala och jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett sådant mörkt kök som på bilden.

    Däremot tycker jag brunt, orange, gult och grönt kan vara uppiggande (ja kanske inte brunt då;) och tufft i vissa miljöer.
    Så på bild funkar det bra. :)

    Glad söndag!

    SvaraRadera
  7. Glömde svara på din fråga..
    Bodde på elevhem när jag gick gymnasiet. Gick på Grans naturbruksskola utanför Piteå.

    SvaraRadera
  8. Jag är inte överförtjust och fattar inte hur trenden redan kan vara mörka och mindre kök. Jag gillar mitt öppna vita kök och hoppas jag kommer göra det länge och att det kommer räcka att byta ut detaljer och textilier. :)

    Trevlig söndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Så det är nu man ska köpa ett 70-talshus med originalinredning? Haha, jag tror nog inte att jag kommer att falla så hårt för den trenden, jag är nog lite för minimalisktisk och alldeles för lite retromanisk för 70-talet. Jag har liksom inte smält alla saker man hade på den tiden ännu:-)

    Men men, man vet ju aldrig!!

    SvaraRadera
  10. Tusen tack för din fina kommentar inne hos mig!!!

    Angående köket så kan jag erkänna att jag inte är helt främmande för det, men bara hos andra och jag tror att det kommer att bli en kortvarig trend.

    SvaraRadera
  11. SV: Tack! :)

    Klart du vågar söka kurserna! Go for it!

    SvaraRadera
  12. Nää ää.. Mina föräldrar har ett jättelitet kök också 70-tals och luckorna liknar de på bilden hemskt mycket men de ska också ut med det! Går inte på små spaces..

    Sv:
    PS-kurser verkar superskoj!! Och bra! Jag är sugen på att hitta något kursmaterial i inDesign och/eller Illustrator då det också lämpar sig att kunna inför kommande studier som Grafisk Designer.

    SvaraRadera