onsdag 2 februari 2011

Några små frågor

I förra veckan hade Rusta upp en liten utmaning på sin blogg; att svara på några frågor om inredning. Landinskan tog med sig frågorna till sin egen blogg och besvarade där. Tänkte att jag också skulle göra detsamma, är alltid roligt att läsa lite mer och få lite bakgrund! Ni får gärna haka på om ni vill!


När väcktes ditt intresse för inredning?

När jag var liten tapetserade jag väggarna med hästplanscher. Kan inte påstå att jag var direkt inredningsintresserad... Inte ens när jag flyttade hemifrån vid 15 års ålder och bodde på elevhem så brydde jag mig särskilt mycket. När jag bodde i Dublin ett tag under 2006 väcktes tankarna och idéerna om eget, och inte långt därefter fixade jag en lägenhet hemma i Helsingborg och började inreda. Dock hade jag inte riktigt hittat min stil, och möblerna gick i björk, stilen lite orientalisk blandad med färg. Ingen bra kombo så här i efterhand. Det var inte förrän jag flyttade ihop med J i hans lägenhet som jag började gå loss på idéer och det var då bloggen fick en mer inredningsriktad ton. När vi sen köpte huset i maj 2009, visste jag vad jag ville ha.


Vilken möbel skulle aldrig få stå i ditt hem?

Har svårt att säga vilken möbel, eftersom jag ofta faller för trender och dylikt. Däremot så kan jag säga att inget i fulfuru eller körsbärsfärg kommer in i vårt hem. Det är en sak som är säker!


Vad skulle du helst vilja rusta upp?

Just nu lutar det väldigt mycket åt tvättstuga/groventré. Det är det enda i huset som vi inte ens tittat på. Vill gärna bygga rum och badrum i framtiden på ovanvåningen också. Och i trädgården hade ett staket och lite ny snygg marksten gjort sig bra. Uterummet borde också få sig en dos.


Vilken färg vill du helst se mer av i svenska hem 2011?

Klara, härliga färger! Jag är ett stort fan av orange och gult. Vill gärna se att man plockar in detta i små, små skalor till att börja med. Man ska inte vara rädd för färg, det sprider sån glädje!


Och jag lägger också till en fråga till er; är det något ni saknar eller är det något jag ska ändra i min blogg?

Finns det något jag tjatar om, eller är det något ni saknar? Kommentera!


Vårt senaste orange tillskott, FL/Y från Kartell!

6 kommentarer:

  1. Åh, har länge gått och funderat på en kökslampa och FL/Y låg överst på listan, helst en grön, men kunde inte riktigt bestämma mig och det blev aldrig nån affär. Nu när jag ser din fina orange kanske man borde tänka om! De är himla fina i både färg och form!

    SvaraRadera
  2. Vår vita kartell hänger i vardagsrummet, extra mysigt blir det när man dimmar ner ljuset en mörk ruskig kväll.

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa! Började själv fundera på när mitt inredningsintresse började... svårt att minnas men jag vet att jag hellre var hemma och möblera om mitt rum än lekte med kompisar.

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket, vad roligt att du tyckte om den :)

    Kul att läsa dina svar :)
    Kan hålla med dig om vilken möbel som aldrig skulle få flytta in, furu & körsbärsfärgat. Blä !

    SvaraRadera
  5. Riktigt fin den där lampan alltså...

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att vi har det där med att flytta hemifrån tidigt och tapetsera med hästaffischer gemensamt! :)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera