torsdag 3 februari 2011

Mumsiga frukostmackor!

Ni som följer mig genom Facebook, har kanske sett på senare tid att jag har bakat, och bakat och bakat i mina statusuppdateringar. Och nej, jag har inte fått dille på att baka bara för att jag är gravid!
Jag gillar att baka annars också, men tyvärr finns det normalt sett inte tid eller ork för den delen...

Nu har jag varit hemma och vilat mig en hel del, då jag bara jobbat halvtid, och då har tiden till bakning funnits också. Det är perfekt att sätta igång en deg som ska jäsa, och sen gå och vila några timmar!
Det här är ett av mina favoritrecept och bakas väldigt, väldigt ofta! Linfrön är bra för magen, och aprikoser är fyllda med järn - perfekt för oss som är gravida! Att dom sen är vansinnigt goda också, är ju inte helt fel! ♥


7 kommentarer:

  1. jag gillar inte bröd så mycket men tycker alltid det ser smarrigt ut :)
    Hur blev broccolipajjen förresten??
    Och du..du nämnde nått om en kurs du köpt när du köpte din kamera...har du någon länk dit??
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Husse säger bullarna ser mums ut, sugn på borderspetsar, Aron e så fin Maja

    SvaraRadera
  3. Mums! De får jag nog testa att baka när min el blir inkopplad i köket!
    Roligt att du gillade världskartan! :) Kram!!

    SvaraRadera
  4. Ser jättegott ut, vad duktig du är! :-)

    SvaraRadera
  5. Det receptet måsta man ju prova någon dag. När tiden finns det vill säga... Men de ser oehört goda ut!

    Puss!

    SvaraRadera
  6. De såg väldigt goda ut!
    Skall baka i helgen så jag kanske testar dem då.
    Hoppas allt är bra med dig och magen :-)

    SvaraRadera
  7. De ser jättefina ut, tror jag ska försöka baka lite bröd i helgen jag med.. :D

    SvaraRadera