tisdag 1 februari 2011

Tapetfunderingar - fortsättning

Fick hem ett litet tapetprov av tapeten Dotty från Ferm Living idag. Den har känts som att den ligger mig närmst i färger och tankar till barnrummet. Tyvärr så drog bakgrunden mer åt det beiga hållet än vita. Eftersom alla väggar i barnrummet är vita idag, vet jag inte hur sugen jag (eller snarare sambon) är på att måla om det i en lite beigare ton. Min andra favorit är ju tapeten Owls, också den från Ferm Living. Den drar mer åt den blå hållet än beige. Ska försöka få tag i ett tapetprov på den också. Sitter och testar mig fram med lite av det jag tänkt köpa, och visst går det fint ihop med uggletapeten också!?

Tapet Owls, ugglemobil, kudde från Ferm Living. Skötbord och säng GULLIVER från IKEA.
Lampa Unfold Pendel från Muuto.

6 kommentarer:

  1. Kommer bli superfint!!! :) Spännande att följa!!

    Ja, vi får se vilka barstolar det blir. känns som om jag måste bestämma mig för vilka stolar runt bordet jag vill ha först med... :) Svårt!

    SvaraRadera
  2. I love it, så sött. Gillar verkligen tapeterna från Ferm, tror dom skulle stå högt upp på önskelistan här också om det skulle inredas barnrum.

    Kram och lycka till!
    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Jag målade gräddvitt i Adams rum. Vill ha det ganska varmt. Fast jag gillar när det är kritvitt också!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Trevlig blogg du har!

    Och vad fina babysaker! Kudden och ugglan var ju för söta! Är också i väntans tider och suger åt mig av all bebis inspiration :D

    Ha det gott!

    /Nettan

    SvaraRadera
  5. Ja gud vad den där uggletapeten är fin, jag har haft tankar att köpa den när vi flyttar till alvas nya rum, men det finns ju hur mycket fina barntapeter som helst när man börjar kolla runt! Det kommer att bli ett superfint barnrum, du har bra smak :) kram

    SvaraRadera
  6. åååååååhhh det skulle ju bli så himla fint med dom prylarna...STORT PLUS!!! :)

    SvaraRadera