lördag 19 februari 2011

Gilla gult!


Mina favoritaccentfärger är gult och orange, och har varit så ett bra tag. Det känns mer som att jag har hittat "min stil" och vet ungefär hur jag vill ha det!

Jag tycker det här svarta köket är urläckert och dom gula stolarna är verkligen som pricken över i:et! (Är det någon av er som minns var dessa stolar kommer ifrån får ni gärna tipsa mig, det står helt still i mitt huvud...) Bilden kommer i alla fall från Sveriges (på Hemnet) just nu dyraste bostadsrätt som är till salu.

Vilken/vilka är dina favoritaccentfärger?

12 kommentarer:

  1. Jag älskar lime, rosa och babyblå :-)

    SvaraRadera
  2. Mina favvofärger med. Å grönt förstås! :)

    Kram kram (Malin I&D)

    SvaraRadera
  3. Snyggt!

    Jo jag kan verkligen varmt rekommendera den boken, jag har den att tacka att jag fick en sådan drömförlossning förra gången!

    SvaraRadera
  4. Instämmer - verkligen pricken över i:et som du skriver.

    Orange som accentfärg tycker jag är väldigt tufft, men vi har inte alls den typen av färgsättning här hemma till 99%.
    Men i makens tillfixade rum a´la 1970-tal, där finns det självklart inslag av både brunt, gult, grönt och orange.
    Ett härligt rum att komma in i (efter allt det ljusa i övriga huset)och med stor nostalgikänsla.

    Glad lördagskväll!

    SvaraRadera
  5. Snyggt kök! gillar grönt gult lila! men orange och rosa funkar med..hehe enda färgerna jag tycker är svåra är blåtoner sen är jag rätt öppen med resten. Mycket svart vitt hemma men det går i perioder, nu till sommaren kommer jag plocka in mer färg!

    SvaraRadera
  6. Mina favorit accentfärger varierar, men just nu gillar jag lila i alla nyanser. Annars så gillar jag turkost och ljusblått. Det där köket var läckert, det var verkligen pricken över i med stolarna.

    Ha en fortsatt bra helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar orange och gult börjar leta sig in i mitt hem oxå. Annars är turkost och blått stora favoriter :)

    SvaraRadera
  8. Gult och grönt just nu! :)
    Skitsnyggt kök!

    SvaraRadera
  9. Åh, grönt, turkost, vitt, grått och en viss nyans av blått är mina favvisar. :-)

    SvaraRadera
  10. Härlig bild! Mina favoriter är rosa och ljusgrönt!

    Svar: Tack, det kan mycket väl vara så! Blev lite förvirrad, kanske bäst att titta i en butik hur färgen verkligen är! :)

    Hoppas du haft en härlig helg och att du och magen mår väl!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jättesnyggt! Men vet inte om jag hade stått ut spec. länge... ;)

    Puss!

    SvaraRadera