lördag 5 februari 2011

Äntligen en passande header!

Nu äntligen tycker jag att jag har hittat en header som passar i bloggen! Vill ju helst utnyttja mina egna bilder och nu har jag även hittat ett typsnitt som känns som jag! Byter garanterat ut bilderna snart igen, eftersom jag tröttnar snabbt, haha.

Idag har vi en väldigt lugn dag här hemma. Det blev en sen frukost, sambon gick ut med Aron och jag la mig och läste senaste Hus & Hem som landade i brevlådan igår. Blev en middagslur, sista avsnitten av Solsidan på säsong 1 och nu har jag filat lite i Photoshop.

Jag tänkte göra som Lisa gjorde i veckan och utmana alla att skriva en rad i alla bloggar ni besöker under en dag! Vissa dagar hinner man verkligen inte läsa bloggar eller skriva kommentarer, men ett litet ynka hej kan man väl ändå åstadkomma? Själv ska jag läsa ikapp lite bloggar nu och då blir det allt en liten rad i bloggarna. Ha en fortsatt härlig lördag mina vänner! ♥

19 kommentarer:

  1. Tack Dessi! :)

    För att du tittade in och tog dig tid att skriva en kommentar. Kul att du också gillar tekniken med selektiv färg.
    Min favoritredigeringsteknik just nu och sedan en tid tillbaka.
    Har märkt att mina motivsökande ögon har ändrat sig lite sedan jag började med det här. Spanar mer efter färgklickar i omgivningen nu, och hur det ser ut runt omkring spelar inte så stor roll när man sedan ändå konverterar till svart/vitt.

    Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  2. Ja men då börjar jag väl med att skriva en kommentar här då:) Den blev bra din Header.. Jag vill göra nåt liknande på min blogg. Jag har dock inte hittat MITT typsnitt..

    Ha en bra lördag.
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Glömde säga: Jättesnygg header.

    SvaraRadera
  4. Hej Dessi!

    Så fin din ny header blev. Gillar verkligen ditt sätt att designa och forma bloggen!
    Tapeterna till barnrummet med den lilla ugglan var helt underbara! ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vet inte om du vet att jag följer dig, men det gör jag iaf ;-)

    SvaraRadera
  6. ja alltså jag lämnar ju hej ganska ofta så att jag följer din blogg är du nog medveten om :)
    tycker headern blev super...jag måste oxå byta ut min men det är lååångt nere på listan!

    SvaraRadera
  7. Hejhej! Jag rekommenderar absolut kurserna på Jönköpings högskola! Du behöver inte ha några förkunskaper, utan det går att lägga sig på en nivå som passar en själv. Superbra! Lycka till! :)

    http://lailavillebeck.blogg.se/

    SvaraRadera
  8. Hej, hej!! Jag ligger grymt långt efter i bloggläsandet men nu har jag en liten stund innan melodifestivalen medan maken nattar barnen... :) Snygg header!

    SvaraRadera
  9. Jo jag brukar nog alltid kommentera, betar av bloglovin-listan nästan varje dag men har fler listor. Försöker svara alla som hälsar på. Kanske inte när någon kommer in: -Hej vad har du gjort idag?, på ett inlägg som heter; - Idag har jag gjort det här ;-)

    SvaraRadera
  10. Tack, vad roligt att du skrev några kommentarer hos mig! Vad fint du gjort igen i headern, snyggt teckensnitt. Du kan ju hålla oss uppdaterade med magen och byta ut en bild på den allteftersom den växer :)
    Ha en skön lördagskväll!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Jättefin header! Har just hittat hit. =)
    Hälsningar Viktoria P

    SvaraRadera
  12. Fin header! Jag försöker oxå fixa en men jag har inte lärt mig photoshop än... :(

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej :-)

    Snygg header.

    Ha en fortsatt bra helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Visst är det så att man ofta glömmer att lämna ett litet fotavtryck när man tittat in, jag är nog världssämst, ändå uppskattar jag när andra lämnar en kommentar hos mig.. Hmm, det ger nog en liten tankeställare.. Ska nog ta mig i kragen och bli bättre på det!!

    Tycker i alla fall jättemycket om din blogg, väldigt inspirerande!!

    Kram..

    SvaraRadera
  15. Väldigt fin header :)

    Ha en bra söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Nya headern är jättefin! Men visst är det svårt det där..jag tröttnar också lätt, speciellt om det inte känns helt 100.

    Ge katten en grattis-puss-på-nosen och ha en riktigt skön söndag!

    SvaraRadera
  17. Vad roligt att du hakade på! Det brukar ge ringar på vattnet när man skriver hos andra... även om det bara är ett fint litet hej som sagt. Jag kör på med att försöka kommentera de jag besöker, i mer än bara en dag, annars är jag såpass disträ att jag glömmer... Fin blev den nya headern med! Vårigt!

    Kram LISa

    SvaraRadera
  18. Tack sötis för dina goa kommentarer : - )

    Jättesnygg header du fått till! Håller själv på att göra om designen på min blogg. En tjej som hjälper mig såklart för jag fixar de då inte själv ; - ) Hihi!

    Nu håller mannen i hushållet på att rensa kylen här hemma.
    Vad har ni hittat på?
    Här blev de inga vaniljbullar utan jordgubbsgrottor då jag inte hade tillräckligt med mjölk hemma : - )

    KRAMAR i massor

    SvaraRadera
  19. Då börjar jag min utmaning idag med att kommentera här hos dig!
    Trevlig inspirationsläsning här, keep it up!

    Snygg header, vad är det för typsnitt..?

    Hälsningar,
    Boel i Brunei

    SvaraRadera