onsdag 16 februari 2011

Ge mig vår!


Jag vill ha vår, vår, vår! Tror vi är många som längtar efter sol och lite mer värme. Jag tycker det gör mycket med de ljusare dagar som vi upplever nu. Fast tyvärr biter kylan sig fast, och man är mera frusen och trött än pigg och glad. Jag känner av graviditeten mer och mer, och jobbet är en pärs ibland. Men det är bara att bita ihop, jobbar endast 12 dagar till, sen får jag äntligen gå hem och vila ut inför förlossningen!

Bilden här är tagen i vårt lilla arbetsrum/bibliotek. Här står våra två BILLY-bokhyllor fyllda med böcker längs en vägg och längs med den andra sitter den här tapeten som vi är väldigt trötta på just nu. Den satt här när vi flyttade in i huset 2009 och visst är den okej, men vi vill ha nytt! Är dock en hel del som ska fixas mer här i huset, så det här är lågprioiterat. Men det skrivs upp på min "att-göra-lista" inför framtiden!

12 kommentarer:

  1. Snygg tapet, men jag förstår att man blir less efter ett tag :)

    Jag vill gärna ha vår, vi har minus 30 grader.. haft det sen i helgen så jag längtar MER än gärna efter lite nollgradigt iaf ;)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att bara jobba 12 dagar till. Sen får du passa på att vila! :)

    Vi har oxå rum här hemma som vi en gång har renoverat men som jag är sugen på att göra om, helst på en gång! Men sen har man ju andra utrymmen som är högre profiterade, precis som du säger. Men det hade varit skönt att vars nöjd med HELA huset samtidigt nångång! ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med! Jag vill också ha vår...NU!
    Det var ett riktigt bra tips att plocka in en kvist att tjuvstarta med...
    Det ska jag minsann också göra ;)
    Kramen.

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte att det va en skitcool tapet! Men jag vet hur det känns, ibland tröttnar man och vill byta ut :)
    Jag vill oxå ha vår, men det dröjer nog ett bra tag till tyvärr :(
    Men så skönt o bara jobba 12 dagar till o tänk, sen e du ledig hela våren och sommaren, vilken lyx!

    Svar:
    Dessi: Jo det va lite drygt ett år sen som jag fotade på ett bröllop. Det va våra kompisars lillasyster som gifte sig med sin australiensiske man. Då bodde de i Australien men nu har de flyttat hit till Sverige :)
    Det va min kompis som tipsade de om att jag fotade och sen blev jag tillfrågad om jag ville göra det. Självklart ville jag det, fast det va himla nervöst, men kul! Jag skulle gärna göra om det igen :)

    SvaraRadera
  5. Skönt att du snart kan vila upp dig och ladda inför förlossningen.
    Jag gillar tapeten, men vet hur det är när man bara vill byta Nu på en gång :-)
    Fina inspirerande bilder du visar nedan, ja grått är fint.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  6. Oj, ja :) 4.30 är extremt tidigt!

    SvaraRadera
  7. Jaaaa... hahah... Vad snygg tapet ni har!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Håller med dig. Vill också ha vår nu så man kan vara ute mer utan att frysa. Vi har haft över 20- hela veckan.
    Skönt att du snart slipper jobba:-) Det börjar närma sig för er:-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja tack hemskt gärna. Vår alltså. Vi har nu på morgonen 34 grader kallt där jag bor.... liiite för kallt för mig måste jag erkänna :D

    SvaraRadera
  10. Precis den känslan har jag också, nu vill jag att det ska vara vår.

    Svar:
    Nej den är köpt, men jag är sugen på att göra lite hemmagjord marmelad nästa gång.

    SvaraRadera
  11. Jag längtar oxå till våren! Eller i alla fall tills solen tittar fram och det börjar bli lite mldare så man kan vara ute i nån ordning. Just nu är man ju mestadels inomhus och klättrar på väggarna.. Ha en bra helg!! Kram

    SvaraRadera
  12. Vad skönt för dig att få vara ledi sen!!

    Svar: Ja det skall bli riktigt spännande att se hur huset blir..moahahaha! Kramar Malin

    SvaraRadera