fredag 1 april 2011

Vårkänslor hos Granit

Det har varit glest med inlägg denna vecka. Har inte riktigt känt mig i form, plus att det känns som att jag har haft tusen andra saker att göra. Föräldraträff på MVC och Försäkringskassan, barnmorskebesök, vänner på besök o s v. Idag är det fredag och ny vecka för graviditeten, 35+0, samt att vi går in i april månad. Snart så...

Något som jag också tänkt ta tag i denna veckan är att plantera lite vårblommor. Köpte hem till mina krukor i måndags när det var superfint väder, men resten av veckan har bara varit grått, regn och trist så det har inte alls känts motiverat att vara ute i trädgården och pyssla. Stötte på lite godbitar hos Granit, som kanske gör det roligare att plantera, och visst blir man inspirerad?
Kollage: Dessi - Home and desire, bilder lånade från Granit

27 kommentarer:

  1. Ojoj! Nu är det ju snart dags... Spännande!

    JAg hoppas ni får en underbar fredag!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina grejer, längtar tills man kan pyssla om ordentligt i trädgården :-)
    Vecka 39+1 idag. Nu längtar man. Det känns rätt mycket i fogarna så jag kan inte göra allt jag skulle vilja göra tyvärr men snart så..

    SvaraRadera
  3. Stenhårt trädgårdsarbete,..........nääää.

    P.Martin

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas på härligt helgväder så att vårkänslorna tar fart! Lite nytt i urnorna på altanen skulle pigga upp...
    Ha en härligt avslappnad helg.
    Kramen.

    SvaraRadera
  5. Ja det är knepigt det där med hur svårt det skall vara att få i sig järn. Jag har med lågt HB men får inte tummen ur och ta de där järntabletterna.
    Ha en härlig fredag nu!

    SvaraRadera
  6. Det är så härligt när trädgårdssakerna kommer ut i butik! Det är verkligen ett vårtecken om något :D
    Åh havreflarn som är så gott, måste prova på och baka det snart någon gång!

    SvaraRadera
  7. Det finns alltid så mycket fint där! Hoppas du mår bra och att ni får en fin kväll! kramar

    SvaraRadera
  8. Jag älskar granit!! bara det att det inte finns här i mina trakter...buuhu!
    Ibland hinner man inte med allt och det är liksom helt ok att inte blogga varje dag! hoppas ni mår fint!

    SvaraRadera
  9. Hoppas ni får en riktigt skön helg med vårsol. Det är alltid roligare att plantera då. Vi ska också inhandla lite vårblommor och en vårigare krans till ytterdörren.
    Trevlig helg/Sophi

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Hoppas snart att kunna åka dit och ta en titt! Vet inte om jag har varit i nån granit-affär nån gång faktiskt... jo i Göteborg ja. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Ja man blir verkligen inspirerad. Hoppas du får en bra helg. Ta hand om dig
    Kram Johanna från bloggen formge

    SvaraRadera
  12. Vilken tur att jag postar filten i helgen - vem vet när bebis har lust att komma?! :-)

    Granit är en himla bra affär, önskar den fanns där jag bor - nu är det för sällan jag kan botanisera där...

    SvaraRadera
  13. Åh, granit har så mycket fint! Längtar ännu mer till en trädgård nu! Ha en fortsatt fin helg! Hoppas vi får lite sol, än så länge har den inte tittat fram borta hos mig!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Åh vilka fina saker, saknar en Granitbutik här i stan. Jag fick köpa lite fler blommor idag för några frös ihjäl i början på veckan när vi hade -6 grader på natten..hrmm
    Ha nu en härlig helg
    Kram på dig

    SvaraRadera
  15. Bland de fina sakerna du visar finns många gobitar jag skulle vilja ha i min trädgård :-)

    Så härligt att det börjar närma sig datumet då bebben förväntas titta ut! Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Ta hand om dig gumman och bara ta det lugnt. Det är ju bara några veckor kvar och då är det som att kroppen säger ifrån och vill bara hämta krafter. Det är häftigt hur kroppen fungerar egentligen. Granit kan man ju aldrig gå in i utan att komma ut tomhänt, de har så grymt mycket fina saker.
    Ha en bra helg nu
    Kram
    helena

    SvaraRadera
  17. Dessi; Ja, gult är definitivt inte fult! :) Jag blev riktigt nöjd med de gula färgklickarna. Plasten köper jag i en färgaffär, men beställer även en del hos Mellmine.se. :) Denna gula plasten kommer därifrån. Beställ vettja och pyssla loss! :) Hoppas du har en fin kväll! Kram Malin I&D


    Ps, gillar trälådorna ovan, skulle kunna tänka mig sånna. Synd att man har så långt till Granit. :(

    SvaraRadera
  18. Ja det e riktigt aprilväder nu, ena dagen regn o andra solsken. Men vi har iaf hunnit vårstäda i trädgården. Men några vårblommor har jag inte köpt än, men nästa helg kanske :)
    Jag duggar Ernst trädgårdsgrejer, men de e himla dyra :(

    SvaraRadera
  19. Granit kom hit till mig ;) är alldeles för långt borta och dom har alldeles för mkt fint!
    ryktet gick ju för nått år sen att de skulle skaffa webbshop..
    kram

    SvaraRadera
  20. Får nog titta in där någon dag ser jag. Var längesedan jag var där nu.

    SvaraRadera
  21. Har laddat ner samma bilder som du, Granit har ju så mycket fint :) Ska bli skönt med lite värme snart!

    SvaraRadera
  22. Ja visst är de söta :D
    Hoppas du haft en toppenhelg!

    SvaraRadera
  23. Underbara ting! Måste besöka granit snarast,såg att dom skulle öppna på nya VÄLA. : - )

    GRATTIS till vecka 35! Härligt! Snart är er lille pojke ute hos er. För det var väl så att det bor en liten kille i magen din? : - )

    Sv: Jag var också så kluven över vilka storlekar jag skulle köpa. Har mest köpt i 56, men borde köpt mer i 50 då lilleman har den stoleken just nu. O jag tror han kommer ha den inågra veckor till då jag testade en body i 56 idag & den satt helt förfärligt ; - ) Hihi!
    H&M har bra pris på olmottbody så mitt tips är att köpa några bodys i 50 faktiskt!

    MÅNGA KRAMAR

    SvaraRadera
  24. Vilka fina grejer! Det är verkligen härligt att våren är här och att det är dags att börja härja i trädgården igen.

    SvaraRadera
  25. Jag gillar Granit väldigt mycket! Stilrent och snyggt! Synd bara att jag har så lånt till dem. Var supersugen på deras Näverkrukor i julas men när jag äntligen kom till storstan var de slut.

    Nu närmare du dig verkligen slutet på graviditeten, otroligt spännande och häfigt med allt som komma skall!

    SvaraRadera