söndag 3 april 2011

Mer barnrumsplaner...

Ännu en dag med mulet och grått, men igår lös solen och då passade jag på att plantera mina vårblommor. Dock hann jag inte fota, eftersom jag var inne och målade i barnrummet lite också, så bilder får komma senare i veckan...

Ni som har följt mig i bloggen ett tag nu, vet att jag började planera barnrummet i huvudet för läääänge sen. Jag hade färger och ett hyfsat tema klart. Bara det, att när jag väl gav mig ut på jakt efter prylar och saker i dessa färger så insåg jag att det inte var helt lätt att få ihop det... Därför har jag fått tänka om och klura på hur jag ska ha det istället, och med dom här sakerna i huvudet och några redan beställda så tror jag att jag ska lyckas få ihop det bra...

Mobil Bilar och gungdjur Elefant från Jabadabado, svart taklampa från Bolagret, skötbädd och lampskärm Groda från Färg & Form, bollkrok hittar du hos Barnvänligt, vimplar från Lagerhaus, ABC-tavla från Little Studio.

Kollage: Dessi - Home and desire

20 kommentarer:

  1. Jättefina detaljer :-)
    Hur är det med maggen?

    SvaraRadera
  2. åh vilka fina saker! kommer nog bli toppen! :)

    SvaraRadera
  3. Gaaah vad mysigt! Så härliga färger och prylar, får mig att bli nostalgisk..! :-)

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Bilmobilen är en favorit. Har du kollat in barnbutiken www.blaelefant.se ? Gillar att läsa din blogg, den är väldigt inspirerande :) Ta hand om dig. Kram Carro

    SvaraRadera
  5. Så som du beskrev det känner jag med. Ingenting förutom mer tryck nedåt och ont i bäckenbenet vid ansträngning eller för mycket stillasittande. Bebis har varit fixerad sen senaste besöket på BVC för 10 dagar sen ungefär.Bebisen är redo i varje fall :-)
    Tre dagar till BF idag men någonting säger mig att jag kommer gå över tiden även denna gång :-)

    SvaraRadera
  6. Det ser ut att bli ett riktigt fint & färgglatt barnrum precis som jag gillar det:-) Ska bli kul att se det färdiga rummet.
    Köpte vimplarna från lagerhaus för ett tag sen och jag längtar tills jag får sätta upp dom.
    Kram

    SvaraRadera
  7. jo jag glömde. Nu kanske ni redan har bestämt hur ni ska göra med skötbordet. Men jag kom på att jag har en rätt bra bild på styleroom där man ser hur vi hade det.
    http://www.styleroom.se/album/17811
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad kul att inreda till bebis!
    Ser fram emot bilder...jag är övertygad om att det kommer bli super!
    Kramen.

    SvaraRadera
  9. Jaa, det går knappt att beskriva hur glad man blir när det verkar gå åt rätt håll =)

    Förresten, jag och Johan pratade om när vi ska åka ner till er. Johan vill att vi åker redan på torsdagen efter jobbet, men är det ok med dig/er?

    Puss

    SvaraRadera
  10. Härligt när färgerna sprakar tycker jag :) Och så mycket mer spännande att inreda när man inte är helt låst till två eller tre färger!

    Det ska bli kul att få resultatet!

    SvaraRadera
  11. kommer bli kanon :)

    Men du...hur kan man INTE gilla isglass...som är sååå gott :)

    SvaraRadera
  12. Det där ser ut att bli jättefint!!! Vad kul, och spännande!!! :)
    Kraam!!

    SvaraRadera
  13. Barnrummet kommer bli jätte fint :)
    Åå, man blir avis ;P

    SvaraRadera
  14. Så fint det kommer bli! Jag älskar färg i barnrum med :) Det kommer bli superfint och jag ser framemot bilderna dina :) Hoppas ni mår bra nu närmar det sig :)

    SvaraRadera
  15. Det kommer med all säkerhet bli hur fint som helst!!!

    SvaraRadera
  16. Så fina val! Älksar de trämobilerna, men vi har dem med båtar på istället, gissa varför :) men vår hänger i fönstret istället då det är djupt. Jag väntar på att bebisen ska komma ut så jag kan lägga en order på sängen till Viggos rum sen så kanske vi kan bli klara med barnrummet för en stund. Hoppas du mår bra. kram

    SvaraRadera
  17. Jättefint alltihopa, vi har verkligen lika smak för jag skulle kunna köpa allt :) Det finns ju så mycket fint så det är svårt att bestämma sig för ett tema eller färg, för när jag var gravid så gjorde jag lite djungeltema i barnrummet men sen föddes ju Alva och då blev det plötsligt väldigt rosa :) Tack för tipset om hudkrämm också, jag ska kika på apoteket nästa gång jag är där! kram

    SvaraRadera