fredag 8 april 2011

V. 37 (36+0)

Snart sprängs jag! Magen bara putar allt mer fram och det känns som att den inte kan växa så mycket mer... Fyra veckor kvar till due date, men bebisen är i stort sett färdig redan nu. Han ligger bara där inne och gosar till sig! Sist var SF-måttet på 34 cm och uppskattad vikt 2300 g. Får se vad barnmorskan säger på tisdag för då är det dags för besök igen. Sen har vi bara ett till inbokat, för sen är ju tanken att den lille ska komma ut. Galet! Snart blir vi föräldrar... ♥

19 kommentarer:

  1. Woow, helt galet! :d
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Oj vilken underbar mage du har! Snart är det dags.... Önskar er en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Du har så fin mage! Du syns dock knappt där bakom som den putar ut. :)
    Då ligger vi ungefär lika nu då, mitt SF-mått var senast 36 cm och enl UL igår väger de 1,5 resp 1,6 kg.

    Trevlig helg vännen!
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Fina du! ♥ Tycker din mage är superfin o snart är det dags... Wieee!

    ha en underbar fredag!

    Puss!

    SvaraRadera
  5. sv: hehe tack =)

    , magen med Oliver var liten oxå i början men sista veckorna tycker jag allt den puffade ut. har bilder på bloggen från magen med han här: http://lifeofjen.blogg.se/2011/march/babymagen-med-oliver.html

    men magen var liten med i början men i slutet tycker jag allt om jag minns o sen när man kollar bilderna att den puffade ut sig, så tror säkert den kommer göra det nu med =)

    SvaraRadera
  6. å, fina magen! tycker också att det känns som att magen ska sprängas fast jag bara är 33+0 :)

    SvaraRadera
  7. Ännu en underbar magbild! Tro det eller ej, men jag har upplevt de sista veckorna gått rätt snabbt ändå under båda mina graviditeter. Däremot har jag aldrig behövt gå över mer än två dagar, kanske ett av skälen till att jag tycker slutet gått snabbt. Ha en riktigt skön helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Vilken underbart fin mage du har :)

    SvaraRadera
  9. Så vacker du är du är Dessi! Vilken spännande framtid ni går till mötes!

    SvaraRadera
  10. Jaa, passa på att njuta av lugnet (före stormen) ;) haha...nä jag bara skojade! Barn är underbara, skulle inte klara mig utan min pärla.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Fin mage! Nu är det inte långt kvar.. spännande!! :)

    SvaraRadera
  12. Åh! vad fin du é. Och visst är det så häftigt och otroligt att det ligger en färdig bebis där inne och bara väntar på att få komma ut.
    Sköt om dig och ha en bra helg nu
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  13. UNDERBARA magen : - ) Tänk snaaart är han här!!!
    Åh du ska bara veta hur underbart de är att vara/bli mamma! Ni kommer inte fatta att bebisen legat i DIN mage & att den kommer från ER! <3

    Hoppas ni mår väl denna lördag & att ni har strålande sol som vi!

    Massa Kramar

    SvaraRadera
  14. Får gratulera...skönt med sommarbarn. Själv är vår lilla dotter beräknad i slutet av juni och jag har en tvåårig son som föddes i maj. Perfekta månader :)

    SvaraRadera
  15. Åhh, va fin du är:)
    Ser fram emot att komma på besök och hälsa på alla tre när det blir dags för ett Sverige besök:)

    SvaraRadera
  16. Hehe! Jag kände också så som att jag skulle sprängas! Vad nära det är nu, ni har något fantastiskt framför er!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera