lördag 16 april 2011

V. 38 (37+1)


Man skulle nästan kunna tro att jag har varit iväg och fått bebis, med tanke på avhållsamheten i bloggen, men icke! Vi har haft finbesök av vänner och han finns kvar där inne - än så länge. Barnmorskebesöket i tisdags visade sig att bebis fixerat sig rejält och långt ner, så det enda vi väntar på nu är värkar... BB-väskan är halvt packad och jag tror väl inte riktigt det är dags än. Tänkte ha en liten gissningstävling här på bloggen, om vad ni tror!

Vilket datum och vilken tid tror ni bebisen kommer ut? 

Det beräknade datumet är den 5 maj enligt rutinultraljudet. Jag kom själv en dag innan beräknad dag och Jonas ville inte ut förrän det blev igångsättning två veckor över tiden. Den som prickar rätt eller kommer allra närmst lovar jag att hitta en fin liten present till! Så gissa på!

45 kommentarer:

  1. Jag gissar på 8 maj klockan 02.30

    Anledningen är att de flesta brukar gå någon dag eller två över tiden med första barnet men för din skull hoppas jag ju att det blir tidigare så ni slipper längta mer :-)

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag gissar ju aldrig rätt, men kan försöka :P
    6 maj 23.45;)

    Oavsett så önskar jag er lycka till när han väljer att komma ut:)

    SvaraRadera
  3. Då gissar jag på den 10 maj kl. 05.23

    SvaraRadera
  4. Vad ska jag gissa på? Tror på 3 maj kl. 22,48.
    Hoppas ni har en fin helg med sol. Här har det varit mulet hela dagen. Har det blivit något spår för Aron?
    Ha det bra/Sophi

    SvaraRadera
  5. 7e maj vid 23-tiden tippar jag på.

    Jättefin mage!

    SvaraRadera
  6. Han kommer nog på min födelsedag - 15 maj! :) Kl 20.45.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Oh vad roligt å gissa, gissa. Jag tror att eran bebis kommer kika ut vid 6 snåret den 1 maj :) Det närmar sig med stormsteg nu!! Wieee!! :)

    SvaraRadera
  8. Åh vad roligt, jag har verkligen ingen koll på sådant här, men gissar på 7 maj kl 09.23 :) kramar

    SvaraRadera
  9. Fin mage! :) jag gissar att den kommer den 2 maj cirka kl 04 på morgonen. :)

    SvaraRadera
  10. Så fin du är!!

    Jag gissar på den 12 Maj vid 14 tiden :)
    Massa kramar

    SvaraRadera
  11. lillasyster tina17 april 2011 kl. 09:32

    4 maj ca 23.45

    SvaraRadera
  12. Åh, du är så fin vännen! Nu syns det verkligen att magen sjunkit och snart kommer han :-) Min gissning blir 3 maj kl 02:50.

    Ha en skön söndag! KRAM KRAM

    SvaraRadera
  13. Jag tror att han bestämmer sig för att komma ut den 30 april vid 22 tiden :-) snart får ni mysa massor! Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Enligt statistik går förstföderskor över tiden, så jag säger 9:e maj (gick själv fyra dagar över tiden). Dock säger också statistik att flest föder under sena timmar (har jag för mig)...där vill jag gå emot och säger klockan 14.55.
    Lycka till vännen! :) Väntar med spänning!

    SvaraRadera
  15. Slänger in ett snabbt bud till (får man det?) mest bara för att det hade varit ett roligt datum och tid: 5/5 (som beräknat alltså) klockan 05.55. Så, mina två bud...hoppas det är okej :)

    SvaraRadera
  16. 3e maj klocka 14.32! :)

    SvaraRadera
  17. Heej sötis!

    Vackra du med magen i vädret :- ) Underbar bild!

    Jag tror minsann att den lille kommer några dagar innan,kanske redan en vecka innan.. Vad blir de då? Hm runt den 28 april skulle jag tro! ; - ) Så spännande!

    Hur känner du dig nu?

    KRAAAMIS

    SvaraRadera
  18. Vilken underbar mage...nu är det minsann dags snart ;)
    Min gissning är 6 maj 02.48
    Kramen.

    SvaraRadera
  19. Jag tror att det blir 1 maj 21.32 :)

    SvaraRadera
  20. Jag lägger min röst på 6 maj :)

    SvaraRadera
  21. Tycker plutten ska strunta i att komma ut på min födelsedag men det skulle inte förvåna mig. Jag gissar dock på den 8 maj klockan 05.34. Puss

    SvaraRadera
  22. Sv: Tack! Det var enkelt att sy oxå och hon älskar att ligga o mysa där. Hon ligger i en "provisoriskt" snuggle nest på neo oxå så(gjord av två täcken)..

    Fin mage du fått!

    Jag gissar på att bebis kommer 30:e april kl. 08.46 :)

    SvaraRadera
  23. Mamma tror att bebis kommer den 28 april på morgonen ca 6.20 :)

    SvaraRadera
  24. Jag tänkte direkt på 5 maj så det blir min gissning. Kl 02.20!

    Hoppas du haft en finfin helg! Kraam!

    SvaraRadera
  25. Oj, så svårt... Hmm..
    Jag tar då en datum och tid som är "snygg". Den 11 maj (110511) kl 11.11. Alltså en present till mamma, hihi.
    Mycket spännande ska det bli i alla fall!
    Kramkram

    SvaraRadera
  26. Hmmm...jag tror den 11 maj, tidig morgon 04.15. Kul med tävling!!! :-) Kram Lena

    SvaraRadera
  27. Jag tror den 12 maj kl 06.00! Väntar med spänning på min lille nästkusin! Kram Emma Månsson

    SvaraRadera
  28. jag gissar på 3 maj på morgonen! nu är det nära, jag håller alla tummar för eran skull, hoppas det går bra, och fort! ;) kramis

    SvaraRadera
  29. Jag gissar på 13:e maj (och har antagligen hopplöst fel)! :-)

    Kul att "se" dig igen, jag har haft en gnutta bloggabstinens denna vecka - din mage är ju hur fin som helst vill jag också ha sagt! :-)

    SvaraRadera
  30. Finis! ♥

    Jag tror på min dotters födelsedag o det är den 10:e maj! Tiden, hmmm... 10.02! hihi

    Hoppas ni har haft en bra helg!

    Puss!

    SvaraRadera
  31. Jag tror på 9e maj kl 09:42. Fin mage, hoppas allt går bra!!

    SvaraRadera
  32. Jättefin du är!

    Hoppas du har en fin måndag. Kram

    SvaraRadera
  33. 1maj 21,33
    P.Martin

    SvaraRadera
  34. Jag gissar på 7 maj på e.m runt 15:00!
    kram!

    SvaraRadera
  35. jag tror på den 9 maj runt kl 03.45

    SvaraRadera
  36. Jag tippar 15 maj... föööörlåt.. tror inte du vill vänta så länge.. hihih :-) 7.58 :-)
    Kram

    SvaraRadera
  37. Man väntar med spänning, lycka till och hoppas allt går bra när det är dax.
    kram Johanna

    SvaraRadera
  38. Jag gissar 3 maj kl 01.30 så fin du är med magen, skönt att bebisen ligger rätt även om det kan kännas tungt då det trycker på men det är ju på rätt väg. Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  39. Jag höll ju nästan på att glömma tippa ;)

    Jag tror bäbis kommer före BF, så jag tror 1 maj, kl 05.24! :)

    Kram

    SvaraRadera
  40. Oh, 5:e maj kom min lille guldklimp. Men jag tror att din kommer den 9:e. På förmiddagen runt 9-10-tiden. Sorry, men jag tippar att du får gå över lite. ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  41. Så fin mage! Självfallet måste jag slänga in en gissning då. Jag gissar på 29 april kl. 23.10.
    All lycka till sen när det är dags!

    (Du frågade om objektiv - jag tror att bilderna i inlägget är fotade dels med ett Canon 24-105mm L f/4.0 och ett Canon 70-200mm L f/2.8.)

    SvaraRadera
  42. Jag tror du får den 11 maj kl. 7.55

    SvaraRadera
  43. Wow du var ju gigantisk! Haha :P Meen det var nog jag med när jag tänker efter ;)

    Julia var också beräknad till den 5e Maj!

    SvaraRadera