onsdag 13 april 2011

Bloggtips del 1

I förra veckans inlägg där jag bad er svara på några frågor, kom det även fram lite önskemål. Anna som har bloggen Husprojektet, ville gärna att jag skulle lägga upp en länklista till bloggar jag läser så hon kan hitta fler favoriter. Jag hade det tidigare, däremot så var det svårt att uppdatera då jag hittar nya bloggar hela tiden.
Därför tänkte jag att jag skulle göra några inlägg och tipsa om lite olika bloggar. Jag har tidigare skrivit ett inlägg om bloggtipsInspirera Mera hade en utmaning i sin blogg om det. Jag tänkte börja med att tipsa om bloggar som jag har hittat till ganska nyligen. Haka gärna på och tipsa om bra bloggar i kommentarsfältet!
Gillar man färg så har man verkligen hittat rätt här! Madde bjuder på en skön
blandning varvat med tips och bilder från sitt eget hem! http://madelajjn.blogg.se/


Massor av retroinspirerat! Me like a lot! http://blogg.aprillaprill.se/


Jag gillar Linas hem skarpt! Finfina bilder från ett finfint hem! http://lulaa.blogg.se/
Helena bjuder på en massa inspirationsbilder och sina egna posters
som man kan ladda ner gratis! http://detailsmakedesign.blogspot.com/

Har ni läst senaste Family Living har ni garanterat sett bilderna från det här hemmet!
Superfint och läckert med en massa färg! http://doredoris.se/

23 kommentarer:

  1. Jättefinta tips. Tack! Skriver själv en blogg som inte riktigt hamnar i kategorin som de andra du tipsar om. Men om du är en hemmafixare som ska renovera allt från badrum till uterum till byta ytterdörr så hittar du tips (lilla uterumsskolan), inspiration och trendspaning, och monteringsfilmer. Välkommen om du blir nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Jättefina ska det stå såklart :)
    Och min blogg kommer ni till om ni klickar på mitt namn. Alltid kul att följa olika bloggar!

    SvaraRadera
  3. Ååååååh vad du är gullig! You made my day! :D

    SvaraRadera
  4. Väldigt bra tips ;) Jag följer redan Aprill

    Jag har sökt in på Grafisk Design-programmet :) Håll tummarna???

    SvaraRadera
  5. Härligt med lite nya bloggtips att följa, det är alltid uppskattat även om jag egentligen inte har tid att läsa fler bloggar än jag gör :) Jo jag såg att styleroom också hade en tävling och jag har redan skickat in vårt bidrag och håller tummarna hihi :) Tack gulliga du för att du röstar på oss! Kram och ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen! Det är alltid kul att kika in till nya bloggare...
    Kramen.

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset! Alltid kul med nya bloggar...

    Puss!

    SvaraRadera
  8. Men gud, tack ska du ha, vad glad jag blir :D en fin överraskning på denna dag :)

    SvaraRadera
  9. Tack så mycket! Har redan hittat en favorit till att följa. Superkul! Tänk så mycket fina och inspirerande bloggar det finns där ute som man inte upptäckt än.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  10. Jag älskar såna här inlägg! Där man får tips om nya fina bloggar att följa och inspireras av. Kram

    SvaraRadera
  11. Vad roligt med lite tips om bloggar! :-)

    SvaraRadera
  12. Tjena sötis!

    Nu börjar de minsann närma sig! Vem vet. Kanske kikar den ut om någon vecka?
    Hur mår du & känner dig?
    Kvällen innan Ebbe kom till världen blev jag dålig i magen hela natten & kissade stup i ett ; - )

    Jättebra med att tipsa om bloggar!! Det ska jag minsann också göra i ett inlägg : - ) Tack för tipset!

    Sv: Paul Frank har ju en himla massa fint! Jag har även fastnat för eBBekids! SKa göra en stor beställning i en större storlek framöver, just nu har vi en massa : - )

    MÅNGA KRAMAR & Lycka till nu om vi inte hörs innan ; - )

    SvaraRadera
  13. Hej hopp tjejen!

    Vad skoj med nya tips på bloggar, då får jag kika på dem :-)

    Snart bebisdags, känner du dig lugn? Det är häftigt att föda, vi kvinnor kan :-)

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  14. Kul med lite nya länktips. Det finns ju så många bra bloggar. Man skulle behöva mer tid för att hinna följa alla.

    SvaraRadera
  15. tack fina du! Vi ska verkligen njuta.
    Sköt om dig
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  16. Tack så hemskt mycket! :D

    SvaraRadera
  17. Jag kände inget sådär direkt veckorna innan mer än att magen hade sjunkit ner,långt ner. Dagen innan Ebbe kom körde jag ett rejs här hemma med storstäd! Låg på alla fyra & torkade badrumsgolvet. Sen på natten vaknade jag av sammandragningar som inte ville släppa.
    Har för mig att du sagt att du har mycket sammandragningar?
    Jag tror de kommer när man minst anar de, men på något sätt har jag/vi varit inställda på att Ebbe skulle komma tidigare och så kom han 2 dagar innan ; - )

    Du/ni har verkligen världens häftigaste grej framför dig!!
    Hur känner du inför förlossningen med smärtlindring o så?

    KRAAMISAR

    SvaraRadera
  18. Alltid kul med bloggtips så tack och bock! Oftast har jag min sedvanliga blogglista, din följer jag via bloglovin!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Vad roligt att hitta till nya bloggar! Tack vännen! :-) KRAM KRAM

    SvaraRadera
  20. Jag skrev i mitt förlossningsbrev att jag var öppen för de mesta, som du! Duschade gjorde jag, det var jätteskönt för magen & ryggen. Värme gjorde susen! Sen blev de olidligt i duschen & jag klarade inte mig utan lustgasen.
    När jag sa att jag ville ha något mer än lustgas var jag fullt öppen & då var de inte lönt ; - ) Så lustgas blev de för min del & den hjälpte mig enormt mycket!

    Vi kom in vid 14 & Ebbe är född 20.02 så hela förlossningen gick i ett svep faktiskt!
    Du kommer att fatta vad jag menar när jag säger att det är mäktigt & så häftigt! O jag lovar att du klarar mer än du tror, bara lyssna på kroppen din & häng med! : - )

    MASSOR MED KRAMAR

    SvaraRadera
  21. så roligt! några av dessa var nya för mig! ska titta in när jag har lite tid över! Jättekul initiativ för det finns så många härliga bloggar där ute!

    TACK för grattiset ;) jasså så vi är lika gammal? kramis

    SvaraRadera
  22. Tack! Jag längtar tills jag hinner titta igenom dina fina tips. Och tack för din gulliga kommentar hos mig :) kram Linda

    SvaraRadera