tisdag 5 april 2011

Tisdagstema - Favoritinredningsbutik

Idag bjuder Fabriken på ett riktigt klurigt tema. Favoritinredningsbutik. Hmm. EN favorit? Det här var ju verkligen supersvårt att komma fram till... Jag kan ju börja med att säga att jag föredrar fysiska butiker där jag kan gå och klämma och känna på saker. Helst flera gånger, eftersom jag alltid har sån beslutsångest...
Men att välja en butik?! Ursvårt! Här kommer istället ett kollage med några av mina favoriter från mina favoritinredningsbutiker just nu!


Roxö stol från IKEA, glödlampsslinga från Granit, äggvärmare av filt från Village, påskpyntshänge från Åhlens, lampa Gotska från Bolagret, disktrasa Agda från Lagerhaus.

Kollage: Dessi - Home and desire, bilder från respektive butik.

7 kommentarer:

  1. Håller med om allihopa... men visst är det svårt att välja. Det finns ju så många.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med! En annan av mina favoriter är Pentik men den finns bara i Luleå eller Finland. Samt den danska butiken Söstrene Grenes som även finns i Malmö

    SvaraRadera
  3. Jag ser att vi har många lika favoriter! ;-) Bra val! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jag har också svårt att välja EN! :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. jag gillar alla dina favoriter bara så synd att vi inte har bolagret eller lagerhaus här. Fysiska butiker är helt klart roligare, lite mer inspirerande eftersom de ofta finns lite mysiga miljöer. Vi har inte så många inredningsbutiker i min lilla stad...

    SvaraRadera
  6. Det där är ungefär mina favoritaffärer med! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja, vi gillar nog samma saker. Jag hade laddat ner bilderna från Granit som du också gjort:) Var inne på Hemtex och dom hade många fina påsksaker om du funderar på ett nytt kollage!

    Trevlig kväll

    SvaraRadera