torsdag 7 april 2011

Snart är det påsk!

Vet ni. Om exakt två veckor är det skärtorsdag och det är påsk! Tiden går så fort! Hos Village hittade jag dessa fina inspirationsbilder. Jag älskar dom äggvärmande kycklingarna och "Glad Påsk"-dekorationerna till ljus köpte jag själv hem i grönt häromdagen. Tänkte piffa upp min Muuto-ljusstake med lite björkris från trädgården och så hängena på. Får se om det går, även om det inte är blockljus! Sen blir det nog ett litet björkris med lite fjädrar i.

Brukar ni påskpynta och i så fall hur?


Bilder från Village, kollage Dessi - Home and desire

14 kommentarer:

  1. Hej fina du!

    Hoppas allt är bra med er, snart bebisdags :-) Så himla myyys!

    Village har mycket snyggt, även påskpyntet brukar vara skoj. Jag kommer nog pynta ganska sparsamt även om jag tycker påsken är en mysig tid, lite fjädrar & tuppen är redan på plats hihi Måste leta upp mitt pynt i garaget...

    Ha en bra dag
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Village påskpynt, fast man gillar ju de mesta därifrån ;)

    beroende på hur mycket vi är hemma, så beror det på hur mycket jag pyntar! men i år har jag ju köpt några små söta, kycklingar. sen ska jag nog köpa lime och gula ljus! så man får lite färg, kanske inte extremt påskigt. eventuellt några fjädrar ute i trädet :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo, men inte tokmycket. Påskris med fjädrar och lite hängande dekorationer + barnens påskpynt + någon annan liten grej brukar det bli. Ofta har vi påskfjädrar i en buske ute också, det ser mysigt ut tycker jag. :-)

    I år är vi borta nästan hela påsk så det blir inte så mycket pynt. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är nöjd med lampan, vart bra med en svart "färgklick"! :)

    SvaraRadera
  5. Jag tänker faktiskt inte påskpynta detta året. Jag har så lite hemma och har inte råd att köpa nytt, lika bra att skita i det då. Ser så dumt ut med halvhjärtat pynt och bara pynt i ett rum tex. Men nästa år eller så kanske jag får en pyntrevansch.

    Svar ang. LCHF: Nej, det är väl kanske inte så lockande när man tänker på allt man hört om fett men jag äter inte mer fett än vanligt, eller mer än vad JAG gör men inte vad kanske andra gör. Som Bea-sås istället för andra såser, smör istället för olja i stekpannan och så fetare ostar men man äter ju inte bröd så man har inte direkt något att lägga skivorna på ^^ Så det är mest kött, sallad och bea-sås som middagarna består av och ägg och bacon till frukost, men jag tar hellre bara 2-3 skivor bacon och så bär eller keso för att bli mätt ^^
    Sedan blomkålsmos istället för potatismos eller spenatlasagne istället för vanlig låter väl ändå bättre? Det är riktig LCHF.

    SvaraRadera
  6. I lööööv Village påskprylar!! <3 Jag gjorde faktiskt ett inlägg i utkast med ljusfatet i gårkväll. Tyckte att det var så stilrent och tjusigt! :) Man blir sugen på att göra liknande.

    Kram & ha det gott! /Malin I&D

    SvaraRadera
  7. Åh så fina :-)
    Ja nu längtar vi

    SvaraRadera
  8. Påsken går så fort, så vi brukar bara ha påskris med fjädrar o sen lite påskliljor såklart!

    PUss!

    SvaraRadera
  9. Jag påskpyntar inte alls faktiskt, vi brukar nämligen inte vara hemma så mycket under påsken, men det finns oerhöert mycket fint påskpynt! Jag skulle kunna tänka mig de fina glad påsk dekorationerna till ljus! kramar

    SvaraRadera
  10. Jag har varit sämst på att pynta nåt jag gjorde mycket som liten. Nu har vi knapt några pyntsaker alls. Men i år har jag köpt ett siverägg samt påskris med fjädrar så nästa år blir det nog inköp av små pyntkycklingar till barnrummet. I år får det nog vänta. ang din smärta tänk på att hålla ihop benen då du vänder dig i sängen. Jag har haft massor besvär just smärta över blygdbenet har tom blivit värre, men inte något som sätter igång förlossningen mer obehagligt. Hoppas kvällen blir fin! Gillar din blogg som den är! kram

    SvaraRadera
  11. oho påskpynt, vad jag längtar. Här hemma blir det inte så mkt påskpynt, men lite ska allt fram;)
    Kram johanna
    från bloggen http:/www.form-ge.com

    SvaraRadera
  12. Jag pyntar mest magen full med godis! Hehe.. nejdå, jag är med andra ord ganska dålig på påskpynt. Men i år tänkte jag faktiskt köpa påskris och pynta med fjädrar!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag tycker det är svårt att påskpynta. Tidigare år har jag liksom börjat "för sent" dvs på skärtorsdagen och då hinner ju aldrig björket slå ut förrän det är dags att gå tillbaka till vardagen idag.
    Men jag försöker införskaffa något litet varje år och gärna då från Village, så vi får se vad det blir i år.
    Kram

    SvaraRadera
  14. jag skulle verkligen behöva köpa lite nytt påskpynt! jag har bara färgade strutsfjädrar som jag brukar ha i påskriset, men inte mycket mer än så tyvärr... eller jo! en kökshandduk har jag också, haha! :)

    SvaraRadera