tisdag 12 april 2011

Taklampa till barnrummet?

Jag hade egentligen bestämt mig. Veliga jag hade spanat in lampan Gotska från Bolagret och tänkte hänga den i taket i barnrummet. Jag hade t o m med den i mitt senaste barnrumskollage och var bergssäker på den. Men så åkte jag och kikade på den, och då var den alldeles för liten och var inte alls så snygg underifrån som man kommer se den sen, när den hänger som taklampa. Tillbaks på ruta 1.

Jag har varit inne på Muutos Unfold Pendel i gult tidigare, men har nu snurrat in på svart. Men när jag såg det här inlägget hos Lina så slog det mig att Muutos Mhy Pendel är en utmärkt barnlampa! Nu kan jag som vanligt inte bestämma mig... Den här från IKEA är också fin, men det känns som att den är för stor och lång. Det slutar väl med att vi inte har någon taklampa på 2 år. Har ni tips så får ni mer än gärna komma med dom. Mitt krav är att den ska vara svart och passa i ett barnrum, dock inte med en massa mönster utan enkel och snygg. I fönstret kommer denna finnas.

12 kommentarer:

  1. Tips:
    http://www.uttaget.se/anetakalotttak-p-1085.html
    http://www.designonline.se/Products/sek1/Lighting/Ceiling+fixtures/11620/Studio+taklampa
    Sen älskar jag den gamla klassikern Bumlingen - men den jag lagt i min blogg är ju röd förståss... http://blogg.skanskabyggvaror.se/index.php/archives/1432

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen Tina! Tror dock att dom blir för stora allihopa... :/

    SvaraRadera
  3. Det är svårt med taklampa, håller med om det. Fönsterlampan du valt är ju dock klockren- så snygg!
    Sophi

    SvaraRadera
  4. Brasa eller foto från Ikea?

    Jag gillar din nya header jätte mycket! snygg :)

    SvaraRadera
  5. Tack för lilla länken :) Ja... jag tror nästan Mhy lampan från muuto är lite barnlampa faktiskt... (bara jag som är barnslig) den skulle passa finfint! Men denna tycker jag med är grymt snygg http://www.svenssons.se/mobler/1037-taklampor/1129-flowerpot_vp1_pendel/4116-svart.aspx . Om jag inte skulle haft mhy skulle jag haft flowerpot :)

    SvaraRadera
  6. Mhy pendel röstar jag på av de två från Muuto. :) Jättefin!!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle rösta på unfold pendel. Tycker om formen.
    KRam
    Helena

    SvaraRadera
  8. Jag ÄLSKAR Unfold!!! den vill jag ha :) men om den ska vara i ett barnrum tycker jag nog den andra. Den är liksom gullig!

    Kramis

    SvaraRadera
  9. Jag var också väldigt sugen på lampan från bolagret men upptäckte precis som du att den var väldigt liten så blev inget köp för mig heller.
    Av dessa två alternativ röstar jag på Mhy pendel, ser ut att passa bra i ett barnrum =)
    Lycka till!
    Förresten, gillar din nya header!

    SvaraRadera
  10. Glömde fråga, angående din kommentar på min blogg! Varför utbildade du dig aldrig till florist om du var sugen? Kram

    SvaraRadera
  11. Jag röstar för unfold pendel. Det är en favorit hos mig.

    SvaraRadera