tisdag 12 april 2011

Tisdagstema - Påskpyssel

Idag är temat hos Fabriken påskpyssel. Jag är inte så pysslig av mig. Har aldrig varit, men jag önskar jag vore det. Så därför blir det inte direkt några pyssel hemma, men lite pynt. Riset har jag hämtat in från trädgården och satt i vatten för jag vill att det ska slå ut till påsk. Som ni ser så har det redan börjat bli grönt och små blad kommer ut! Dekorationerna är från Åhlens och dom hade jag med i förra veckans tisdagstema.


Foto: Dessi - Home and desire

17 kommentarer:

  1. Så färgglatt & fiiint! :) Jag har faktiskt pysslat ihop egna sådana ägg. :) Tyckte de va så fina men hade inte de "rätta" färgerna. ;)

    Kramis Malin I&D

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka härliga färger! Nu blev jag också sugen på att påskpyssla! :)

    SvaraRadera
  3. Riktigt fint och färglatt :-)

    SvaraRadera
  4. Vad påsk fint det blev, vill också ut och hämta påskris men vädret är jätte tråkigt och huvudvärk så det står härliga till. så funderar om jag intar sängen istället.
    Men som sagt, kul med lite pyssel. Hoppas du haft en toppen dag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga färger och rätta känslan...
    Kramen.

    SvaraRadera
  6. Påskigt du har gjort det. Jag har tyckt att det är ju så lång tid till påsk....men nu är den ju här, ups! Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Fint! Jag måste oxå hämta in lite ris!!

    SvaraRadera
  8. Jättefint, jag tycker visst att du verkar vara pysslig :-)

    Angående filmen Black Swan så tror jag inte att ni kommer att bli besvikna! Men den är rätt så läskig, kan ju vara bra att veta om man hatar otäcka filmer ;-)

    Ha en skön kväll, kram!

    SvaraRadera
  9. Så fint du gjort till påsk i härliga färger!!

    Hoppas du haft en bra dag

    Kram Bella

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt, färgglatt påskris! Mitt, med ljusblå fjädrar känns plötsligt tråkigt.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  11. Härligt o vårfint! Jag köpte nya påskägg i Prag som jag ska hänga upp i mitt ris, men det blir inte förrän till helgen. Får se om jag sätter det i vatten, bästa väninnan e allergisk.

    SvaraRadera
  12. Nu har jag också lite påskpyssel hemma ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga färger!!!

    Hälsn.
    Jeanette

    SvaraRadera
  14. Jättefint det blev! Har också tagit in påskris, men kunde inte ha det inne pågrund av busiga katter. :)

    Hoppas du får en fin onsdag.

    SvaraRadera
  15. Jag tror jag har nått påskpynt nånstans som Hedda vunnit på en utställning som valp, dvs i september ;-) Ska se vart det kan tänkas finnas. Har lite annat pynt, får fota och lägga på bloggen ;-)

    SvaraRadera