torsdag 27 januari 2011

Finfina posters






När jag såg det här inlägget hos Rusta upp idag, så fick jag en idé till sovrummet. Vår nymålade vägg i sovrummet har i stort sett samma gråa färg på bilden, och jag tyckte att det gjorde sig så bra ihop med en vit tavellist. Så vi funderar på att göra likadant. Upp med en jättetavellist och så upp med en massa fina posters och kort, som man kan byta ut efterhand.

Dom två översta bilderna, är klockrena i ett sovrum. Dom två bilderna under, tycker jag bara är underbara! Renpostern har jag visat tidigare, och fortfarande står den på min önskelista. Sambon vill gärna ha en Keep Calm-poster. Den sista bilden tycker jag hade varit häftig att ha på lilltoan. Har fortfarande inte shoppat hem något till toaletten, och den här postern tycker jag är lite annorlunda. Problemet är att jag alltid har sån beslutsångest, så det brukar sluta med att jag inte köper något, utan att jag väntar... Vilken gillar ni bäst?

Alla posters kommer från Keep Calm Gallery.

14 kommentarer:

  1. Lägger min röst på 1, 4 och 3. I den rangordningen :-)
    Hoppas du kommer ur din beslutsångest så det blir någon poster, eller får du väl göra en själv :)

    SvaraRadera
  2. Min röst lägger jag på nr 4. Härliga färger! Jag knåpade ihop egen plansch för några veckor sen. http://krutrut.com/blog/index.php/2010/12/02/lite-karlek-pa-vaggen/

    Den ramade jag in & oj så roligt med färg det blev.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Jag gillade alla men bild nr fyra uppefrån awopababalaba eller vad det stod tycker jag ska bort.. :/ Den vart inte klockren med dem andra. Annars tycker jag att du ska ha alla andra :P
    + lite bilder på er tre ;)

    p.s har laggt till 2bilder uppefrån så att du ser mer av vardagsrumms bilderna gumman. Pusss

    SvaraRadera
  4. Håller också på att väljer hur jag ska göra med sovrumsväggen.. tavelvägg eller tavellist- dilemman! Var helt säker ett tag på tavellist och åkte till ikea för att inhandla listen.. utgått! Och nu kan jag inte bestämma mig!
    Ska iaf beställa hem ett par posters från keepcalm gallery nu =)

    SvaraRadera
  5. Kepp calm är verkligen en klassiker & den verkar komma igen,var ju omåttligt populär för 2 år sedan.Skulle kunna tänka mig en sådan.an är också nice om man vill ha gula detaljer.Jag är lite som dig ibland,att jag också får beslutsångest.Sen slår jag till när det verkligen känns rätt.Just nu funderar jag på en poster ifrån anyhow som jag vill ha i min sons rum.Men det är inte säkert att han gillar den.Lycka till med valen!kram.

    SvaraRadera
  6. Alla dessa posters skulle jag gärna ha här hemma. Den gula "Rise and shine" hade varit perfekt att få vila ögonen på när väckaren ringt... Hoppas att du och bebismagen mår bra! Jättefin bild på dig några inlägg längre ner :-) Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Elle: Så spännande med sovrummet! Vilka posters från Keep Calm Gallery ska du beställa?! :)

    SvaraRadera
  8. Ja.. jag fick en ny fixarlust igen- så nu vill jag göra allt på en gång!
    Blev jätte inspirerad av dom bilderna du la upp så jag beställde renen och frukost på sängen postern.. sen beställde jag även keep calm vykorten i olika färger. Hade velat ha några till posters men blev för snål..
    http://www.keepcalmgallery.com/prints/mryoume-you_me.htm

    http://www.keepcalmgallery.com/prints/hndollt-russian_doll_turquoise.htm

    SvaraRadera
  9. Elle: Älskar Babuschkan! Dom hade en innan med alla babushkorna i olika färger. Den här fast i fler färger:
    http://www.keepcalmgallery.com/prints/hnwiturq-whats_inside_turquoise.htm

    Beställde aldrig den, och nu finns den inte mer verkar det som...

    Vad kul att du beställde renen och frukost på sängen, det var riktigt bra priser på dom också! :) Ska du ha dom på tavellist i sovrummet? Du måste visa sen på nåt sätt! :)

    SvaraRadera
  10. Åh så fina!!! Nr 1 och 2 skulle gärna få flytta in hos mig med!! Var är de ifrån? Sen är jag oxå på väg att köpa en "keep calm and carry on"-poster men kan inte bestämma vilken färg! :) Har varit inne på svart men nu är det gul! Men den gråa du visar var oxå jättefin!! Åh vad svårt det är!! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Ah ryskadockan är gör fin.. ångrar mig nästan lite att jag inte köpte den ändå, kanske blir en annangång =)
    Jag har inte bestämt mig än om jag(vi) vill ha tavellist eller inte.. Jobbiga beslut! Men dom ska in i sovrummet iallafall. Bilder kommer på styleroom, heter Ellez där. Ska du ta tag i din tavelvägg snart?

    SvaraRadera
  12. Elle: Babuschkan är jättefin, du får köpa den senare istället! :) Vi kommer nog köra på tavellist, men först ska sängmöblerna och byråerna bytas ut... Vill gärna börja med det, men vi måste börja med/göra färdigt barnrummet först. Kommer bli lite "tjat" om det i bloggen just nu, men sen kommer nog väggen också! Ska genast ta och spana in dig på Styleroom!

    SvaraRadera
  13. Rise and Shine är ju en återkommande favorit hos mig!!

    SvaraRadera