tisdag 11 januari 2011

Bakning på schemat




Bakning är lite som terapi för mig. Det håller mig sysselsatt, jag får vara kreativ, och sen är det givetvis gott att äta upp det! Dessa dagar har jag passat på att baka. Baka, baka, baka.
Det har blivit en hel del plåtar; vaniljbullar, mandelbullar, kanelbullar, kokostoppar, skurna chokladkakor, kladdkakemuffins, hallonstänger och så en rejäl omgång dinkelbullar med linfrön och aprikoser. Jag känner nu att jag verkligen, verkligen skulle vilja ha en kökshjälpreda, allra helst en Kitchen Aid såklart. Drömma kan man ju alltid göra...

Till min hjälp har jag i alla fall dessa urläckra Margreteskålarna. Livar upp vilket kök som helst! Fick dom i födelsedagspresent och bara älskar dom! Har lock till dom allihopa också, och dom är verkligen kanonbra!

9 kommentarer:

  1. Härligt jobbat, vad imponerad jag blir! Jag har också samma skål med lock, fast bara en. Ska passa på att köpa fler snart för de är riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. Visst är de fina och piggar upp vilket kök som helst. Jag gillar oxå att baka, lite som terapi. Visste inte att det fanns lock till skålarna, får jag nog titta till på.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Underbar färgkombination på skålarna!

    SvaraRadera
  4. Men jag tror jag kommer överpå en fika ikväll? ; - ) Hihi! Mums så gott & så duktig du är på att baka en massa!
    Du får lägga ut recept sen!

    Visst piggar de upp & är mycket roligare att baka & greja när man har lite roligare saker! : - )
    Bunkarna är superfina!

    Ha en trevlig kväll!

    Stor Kramis

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag blev sugen på godsaker nu. Vad flitig du har varit. :-) Vilka fina bilder du har tagit.

    SvaraRadera
  6. Vad gott allt låter! En köksmaskin underlättar massor. Jag har såklart en av ett annat märke av naturliga skäl :-)

    SvaraRadera
  7. härlig färg på skålarna :)
    fina bilder du har i din blogg, riktig talang för det där med fotografering :)

    SvaraRadera
  8. Margreteskålarna är superfina att ha framme också, och praktiska! Har några jag också, men skulle gärna ha fler. Och en Kitchen Aid står högt på önskelistan, fast i framtiden när vi har ett större kök så att den kan stå framme för jämnan!

    SvaraRadera
  9. gud va gott det låter :) kan rekomendera kitchen aid varmt, Im deeply in love with mine :)
    Har oxå några margreteskålar och tycker dom är helt fantasiska!

    tack för tipset med milo, har testat det innan men gjode det igen idag vilket resulterade att vi stod mest still :--)

    SvaraRadera