torsdag 6 januari 2011

En liten titt i sovrummet

Förresten, är ni nyfikna på vad det blev för färg på den där väggen i sovrummet egentligen? Det bär mig lite emot att visa rummet eftersom ingenting är färdigt, förutom färgen då. Sängmöbler och byrås ska bytas ut till vita och det ska in lite mer färg och belysning, så ni får nöja er med en liten sneakpeak så länge...




Färgen köpte vi faktiskt på Bolagret och den kallas "Cement". Sambon fick faktiskt välja den här gången, då jag trots allt bestämmer ganska mycket över allt annat här hemma. Harkel.

(Förresten, såg ni att
Bolagrets blogg uppmärksammade mitt inlägg om våriga bäddset? Vill ni läsa det, så kan ni klicka här. Vi har faktiskt köpt hem bäddset från Bolagret, men dom visar jag också en annan dag!)

15 kommentarer:

  1. Tack för dina gratulationer =)

    Ser ut att var en riktigt härlig färg du valt i sovrummet.

    SvaraRadera
  2. Ja jag vill också lära mig! Inbillar mig att om jag bara får en symaskin så skulle jag kunna sy vad som helst, vilket inte är särskilt troligt.. :) Fin blogg du har förresten!

    SvaraRadera
  3. Ni har sååå fint Dessi!!! Sovrummet kommer bli kanon. Snygg färg! Vi hade liknande i vårt sovrum innan..men alla väggar. Grått är ljusigt och blir ju lite mer "ombonat" också än va vitt blir. :)

    Kram Malin I&D

    SvaraRadera
  4. Ja du har ju grymma förutsättningar då iaf! Minns bara att sist jag provade sy så blev det katastrof.. Men nån gång ska jag lära mig! Lär mig sticka just nu, så får väl vara nöjd med det så länge. :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig färg. :) Och fint hem ser ni ut att ha. :)

    Jamen visst gör det. Man känner sig så stolt också när man städat och gjort så fint. :) Då vill man absolut inte att någon ska klampa in med skitiga skor. :P

    SvaraRadera
  6. va fin färg, ser supernice ut :) jag skulle oxå vilja ha en fondvägg någonstanns..men jag kommer lixsom aldrig till skott...och så har jag inga väggar att "fonda" :-)
    Nu har jag och min man legat och spanat igenom dina gamla inlägg, han blev oxå nyfiken när jag sa att ni bodde i ett likadant hur som oss :)
    Ha det gott! *kram*
    Jag ska förresten försöka ta lite bilder på ovanvåningen snart så du får se hur det blev!

    SvaraRadera
  7. Tack! Ja den var verkligt god den där banankakan. Det var evigheter sedan jag gjorde en sist. Saftig och god :-)
    Ser ut som en fin färg..
    Ha en fortsatt fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Så tjusigt! Bokstäverna, är de från Ellos?

    Ja köket var färdigrenoverat när jag flyttade in men jag har kompletterat med lite detaljer och annat. Lyxigt att det är modernt även om jag kanske hade valt andra luckor osv. Men badrum och kök får gärna vara avskalade även om jag inte är så stilren annars i min stil :-).

    SvaraRadera
  9. Trevlig blogg du har! Ni har otroligt fint hemma hos er!! Kul att du kikade in hos mig =)

    SvaraRadera
  10. Vilket vackert hem ni har! harmoniskt och personligt! Jag är ett riktigt listfreak! Gillar struktur och att se listorna krympa även om det går långsamt med ett 800kcm renoveringsprojekt!

    Kramen!

    SvaraRadera
  11. Färgen ser jättefin ut, kommer bli riktigt fint när möblerna också kommit på plats. Som du skrev, det gör så mycket att renovera ett rum i huset!

    SvaraRadera
  12. De var verkligen fina!!!

    Jag älskar alla färger (nästan). Men hjärtat klappar lite extra för gult och turkost, men givetvis inte i kombination ;-).

    SvaraRadera
  13. Tack för kommentaren :)

    Klart man får drömma sig bort, lååångt bort :)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Jaha, där såg man lite! Snygg grå färg!

    SvaraRadera