måndag 24 januari 2011

På den långa önskelistan...

Foto har alltid varit ett stort intresse, och en systemkamera har länge stått på önskelistan. Lagom till min 25-årsdag gick den drömmen i upplevelse. Är otroligt glad för min kamera, en Canon EOS 1000D, och nu fotar jag i stort sett dagligen. I min tillbehörssamling finns inte sådär värst mycket grejor...

Har (s)kitobjektivet, som jag i stort sätt aldrig använder... Istället har Canon EF 50mm f/1.8 II blivit min lilla älskling. Dock känner jag att jag skulle behöva ett annat objektiv, som komplement. Har därför spanat in objektivet ovan. Har bara läst positiva saker om det, och priset är ganska överkomligt, ca 3990 kr får man ge för det. Två andra saker som också ska införskaffas till kameraväskan snarast är ett trebensstativ och en fjärrutlösare! Ett batterigrepp hade inte heller varit fel...

8 kommentarer:

  1. Tack för din titt inne hos mig och grattis till den växande magen!
    Läste någonstans att runt vecka trettio är det perfekt att fota bebismagen då den är så där härligt go och inte har hunnit "svälla ut" allt för mycket.

    Ta hand om dig och lilla magen! Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. sv: åh tack så hemskt mycket! för att få sådant ljus/mjuka färger jobbar jag i kurvor i PS.

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen roligt att fota. Har tänkt länge att investera i nytt objektiv men det har funnits andra hål att stoppa pengarna i :-)
    Ha en fortsatt fin kväll

    SvaraRadera
  4. Det där objektivet går jag också runt och funderar på. Ett bra pris och förhoppningsvis användbart till mycket.

    Vilken fin kula du har!

    /Kristina

    SvaraRadera
  5. Jag får börja med att önska mig kameran först : )

    SvaraRadera
  6. Jag håller tummarna att det objektivet kom till dig i födelsedagspresent. :)

    Renovering är alltid roligt, visst att det är krävande just när man är mitt i renoveringen men det blir ju så bra när det är klart.

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt! Jag har också en lång önskelista till min kamera. Gärna ett macroobjektiv, extern blixt m.m

    Svar:
    Jag håller med, det var riktigt snyggt att måla stolarna i olika färger.

    SvaraRadera
  8. Jag fick ett zoomobjektiv till min kamera i förskottspresent i helgen, ett tamron 70-300 :D Det va extra billigt på mediamarkt i helgen, bara 999 kr! Så nu har jag växt ur min kameraväska o önskar mig en kameraryggsäck. Jag har oxå ett fastobjektiv, fast ett 35mm, en fjärrutlösare o ett stativ. E himla nöjd!

    SvaraRadera