söndag 23 januari 2011

Jag och bebismagen


Idag har jag och tjockismagen varit på vårt första gravidyogapass! Jag som verkligen har svårt att slappna av och släppa allt kände att det var väldigt nyttigt. Dock så kunde jag inte riktigt fokusera, och jag andas på fel sätt. Kunde jag bara lära mig det, så skulle jag känna mig mindre trött sa yogaläraren. Kanske blir min onda rygg lite bättre då också? Nu är jag i v. 26 (25+2) och jag tycker att tiden går jättefort!

Idag var vi och gjorde nya fynd. En GULLIVER-spjälsäng, med madrass, bäddmadrass, vitt spjälskydd och lite annat smått som vi fick med för endast 400 kr. Bara sängen kostar ju 795 kr annars, och allt var i jättefint skick! Man behöver verkligen inte köpa allt nytt till bebis!

Ikväll ska jag försöka komma i säng i tid, eftersom det är jobb tidigt i morgon bitti som väntar. Blir lätt att jag fastnar i bloggarnas och redigeringens värld annars... Ha en fortsatt mysig kväll! ♥

6 kommentarer:

  1. Så söt mage. Ha det skönt på yogapassen och försök fokusera och andas rätt. Andningen kan du ha nytta i början av förlossningen också, så det finns flera anledningar till att lära sig det.

    Vilket bra paketpris ni fick! Vi köpte också begagnad Gulliver, madrass och vitt spjälskydd från Himla för 500kr. Det tyckte jag var billigt, men du fyndade ännu mer :)

    Ha en bra vecka!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Så himla fin!
    Men tjockismagen??ha ha ha Roligt uttryckt!
    Tycker verkligen den är supersöt!

    Håller med dig.NU börjar det bli lite mindre folk i butikerna o då är det ok att ge sig ut!
    Ha en härlig måndag!Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj, va stor din mage har blivit nu!

    SvaraRadera
  4. Jag ligger några veckor före dig bara, 29+4
    Rent teoretiskt skulle vi kunna få samtidigt :-)
    Ha en fin dag nu!

    SvaraRadera
  5. Ska hälsa från mamma och säga att hon gjorde gravidyoga när hon va gravid med mig;) Hon tyckte att den andnings tekniken använder hon fortfarande.. Så hoppas att du får till den snart:) puss

    SvaraRadera
  6. Det var mig en prydlig mage du hade!! Jag är nästan sur på mig själv för att vara överviktig innan graviditeten, så jag fick liksom ingen utmejslad fin mage, hur stor den ändå kunde vara.. jag såg bara fetare ut fram tills v. 30 typ.

    SvaraRadera