måndag 5 september 2011

Teak.


Igår flyttade två teakbyrås och en svart läderfåtölj in. Det vita PS-skåpet som tidigare stod här inne på kontoret fick flytta upp på ovanvåningen, och där skedde till följd en hel rokad. Soffan bytte plats, och det blev mycket, mycket bättre! Vi har en del kvar att fixa där, men ska ändå visa er bilder i veckan! Men angående teakbyråsarna. Vi fick den här med fyra lådor, och en med tre lådor. Den stora tänkte jag att vi skulle ha så här. Men frågan är. Ska vi behålla den så här? Jag vill gärna ha lite teak, men ovansidan är lite repig. Går det att göra vid? Är det någon som vet? Den lilla byrån står än så länge inne på Vilmers rum, men den tänker jag nog måla om i lite olika färger... Vi har även två stringhyllor i teak, en liten och en vanlig pocket som jag tänkte vi skulle få upp någonstans. Men dom är också lite slitna. Tips på hur man fixar till dom?

12 kommentarer:

  1. Aron blev väl glad nu när där kom teak i huset! (:-) MM

    SvaraRadera
  2. jag har själv alltid varit så himla anti träfärgat, men har på senare tid börjat älska teak! så jag dog lite när jag såg din byrå... ;)

    dessvärre har jag inga bra tips att ge, men snyggt som tusan var det i alla fall! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har tyvärr inga tips då jag är totalt ohändig när det kommer till trä och snickeri, men jag måste bara säga vilka otroligt snygga tapeter och vad fint det blev tillsammans!

    Jag var hemma ett år med alva men tog bara ut tre dagar i veckan, fick knappt ut några pengar men levde på min buffert som jag sparat ihop under många år, men nu är det tomt där igen.. Sen det här halvåret andreas varit hemma så har han ändå jobbat 50% ungefär då jag jobbar så mycket kvällar och helger. Fast det har varit jättejobbigt då vi aldrig varit hemma tillsammans och kunnat hjälpas åt, utan alltid har det varit någon av oss som jobbat :( Men tror det går lika bra att börja på dagis tidigare, det blev bara så nu då alla börjar antingen på hösten eller våren! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Tycker den är skitsnygg! Den ska du väl ändå inte måla??? :O Kraam /Malin I&D

    SvaraRadera
  5. Kul att göra om lite hemma! Jag har tyvärr inget tips till dig, inte riktigt mitt område! :-)

    Ha en bra dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Klockrent till tapeten. :-)

    SvaraRadera
  7. Men vad fiin! Tycker du ska behålla den så! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jättefin, tycker du ska behålla den i teak :)

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen så snyggt med teak i vissa hem! Här skulle det dock inte passa så bra tror jag... =/

    Kul blogg! =)

    Har förresten en liten utlottning på min blogg. Kika gärna in och var med om du vill!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Det borde väl räcka att bara slipa lite lätt och behandla med olja?

    SvaraRadera
  11. Det finns teakolja! Blir som nya när man putsar upp de! Fint med teak, har själv varit ute efter en sideboard i flera år. Hoppas på ett fynd snart! kram

    SvaraRadera
  12. Jag har en exakt likadan hemma (med samma trista fläckar ovanpå). Älskar teak så vill egentligen ogärna måla över hela. Kanske bara måla ovansidan i vitt eller så, hum hum. Inte lätt. Lycka till!

    SvaraRadera