onsdag 14 september 2011

På vår ovanvåning.

I förra veckan skrev jag om att vi hade möblerat om på ovanvåningen. Jag har egentligen aldrig visat er särskilt mycket av ovanvåningen. Vi har inte riktigt fått ordning där uppe. En del kvar att fixa, och tanken är att i framtiden ska vi göra rum i just denna hörna. Men så länge så får vi ha det så här. Innan vi började möblera om hade vi soffan på andra sidan, in i gattet vid räcket, men nu bytte vi plats på soffa och tv-bänk, samt satte upp vårt vita PS-skåp från IKEA. Det blev en mycket bättre yta att utnyttja inne i gattet istället, och det går att möblera mer som ett rum. Tanken är att fönsterna ska få sig en släng med vit färg, och lite rullgardiner så det ser hemtrevligare ut. Alla bruna el-uttag ska spraymålas vita, samt att jag funderar på att ställa en tavla precis till vänster om tv-bänken. Då döljer man luckan som går till vår mekaniska ventilation. Lite nya, höstiga kuddar och nya filtar står också på att införskaffa-listan. Tyvärr inte världens bästa kvalité på bilderna, hoppas ni har överseende med detta!




22 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag tycker det ser hemtrevligt och mysigt ut. Mattan gör mycket. Ser fram emot att få se det live nästa vecka. ;)
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Så himla fint! Det kan ju bara bli bättre med de förändringar du/ni planerar att göra =) Ni har det otroligt snyggt hemma hos er! Kram

    SvaraRadera
  3. Kul med att möblera om, funkar inte i vårt vardagsrum men jag är rätt nöjd nu skulle dock vilja byta mattor och matsalsmöbler men det blir inte nåt, jag reser hellre :) du smakisarna har bara blivit gröt en gång får bättra mig imorgon. , nu har jag med FB på bloggen så kolla in det om du vill då jag brukar skriva om lite annat där. kram och sov sött

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev :) Kul att möblera om lite.. Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt, verkligen! Precis sån stil som jag gillar, jag önskar bara att vi också skulle ha ett helt hus att inreda någon gång i framtiden :) kram

    SvaraRadera
  6. Jätte fint! Det ser få fräscht och fint ut också! Vilka fina golv ni har :-)
    Hahah.. jag förstår att du undrar vad jag jobbar med. Jag jobbar som marknadschef på förbundet. Så.. ja.. därför är jag här nere nu på mästerskapet :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Jätte fint!! :) mysigt med de olika färgerna på kuddarna i soffan:)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, förr eller senare bleknar de ju. :)

    Eller hur! Jag har inte heller tid. Jag brukar varje dag försöka läsa de bloggar som har skrivit flest inlägg via bloglovin för att det inte ska svämma över men det blir bara mer och mer. :) haha

    SvaraRadera
  9. Stilrent och snyggt! I like! kram towe.

    SvaraRadera
  10. Det är så roligt att se skillnaden på våra ovanvånigar :)
    SvarAde jag dig förresten på dina frågor om vår?? Jag är lite förvirrad just nu :) vi målade ganska tidigt alla lister, trappa och fönster vita och det gjorde superstor skillnad.

    SvaraRadera
  11. Det ser jättemysigt ut tycker jag..! :)
    Kram Malin I&D

    SvaraRadera
  12. tycker det ser jättefint ut, inrett med fina detaljer :)

    SvaraRadera
  13. Jäklar vad läckert, där skulle jag trivas =)

    Actions ja, can't live without them. Använder mig av Florabellas och Totally rad för det mesta. Värda varenda krona!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  14. Jisses, vad snyggt :-D
    sån duktig liten bebis du har, utvecklas alltför snappt :-)

    Sv: Ja, babymassagen är supermysig! man får sån härlig kontakt med barnen :)

    SvaraRadera
  15. Så fint!Gillar takrymden & tavlan vid soffan ser cool ut!kram!

    SvaraRadera
  16. Vad fiiint ni har fått det!! Ser himla mysigt ut! Är det där ni sitter och tittar på tv eller har ni nåt mer tv-rum?
    Kram!!

    SvaraRadera
  17. Kul med förändring och ommöblering. Det ser riktigt fint ut:)
    /Kram

    SvaraRadera
  18. Supersnyggt och trivsamt vännen! Härligt med färgklickarna i soffan. Jag tror att det kommer att bli kanon med vitt runt fönstren. Ha en fin helg! KRAMIS

    SvaraRadera
  19. Vad fint dessi! Hoppas att katterna inte tuggar på blomman på golvet :) Vi har möblerat lite här hemma med, köpt lite nya grejer och så. Och våra katter verkar ha tröttnat på att dra av bladen från vår stora golvväxt... :)

    SvaraRadera
  20. jättefint som vanligt hemma hos dig! :)

    SvaraRadera