söndag 25 september 2011

Ännu en helg.


Jag förstår det inte. Helgen går i ett rasande tempo, och nu sitter jag här en söndagskväll igen och undrar vart den tog vägen. Samma visa var helg ungefär. Denna helgen har vi dessutom haft besök av goda vänner från Stockholm, samt haft vår årliga kräftskiva - för andra året i rad. I år höjde vi nivån lite, bjöd lite fler folk, och lite mer planering. Sambon hade fixat en musiktävling i 5 delar som blev riktigt uppskattad och i år hade vi häfte med snapsvisor och även lagt ner lite krut på dukningen. Visserligen ingen märkvärdig dukning, vi tog vad som fanns. Lite lönnlöv i olika färger, ljuslyktor från IKEA och prydnadspumpor som vi fått. Vi hade även bordsplacering i år och jag köpte rött, prickigt papper och små klädnypor på Panduro. Klippte ut lagom stora lappar, printade namn på DYMO:n och satte fast dessa i alla gästers glas. Röda servetter och papptallrikar är (tyvärr) givet när man äter kräftor. Givetvis, så fotade jag inget alls. Som värdinna hinner jag aldrig med det. Allt annat ska fixas... Däremot så fotade jag den här fina ljuslyktan från Cult Design som vi fick igår. Det är kul när gästerna vet vad man gillar, samt vilket som är ens favoritfärg, haha. Kan passa på att tacka alla underbara gäster här också för härligt sällskap samt fantastiskt god mat! Vi körde knytis all in i år, och det blev riktigt bra. Vi ser redan fram emot nästa års kräftskiva!

Vad har alla ni andra gjort i helgen?

10 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en väldigt lyckad kräftskiva! Vad roligt :-) I går hade jag och min stortjej Emmy en egen dag. Ingen lillasyster eller pappa, utan bara vi två. Hon fick bestämma allt, så det blev hamburgerlunch och shopping i de butiker hon valde. Högläsning av spännande bok och tv-tittande hann vi också med innan våra andra två kom hem igen. En härlig dag! Min söndag har varit mindre bra, men det ska jag inte babbla om här ;-) Kram på dig gumman!

    SvaraRadera
  2. Kräftskiva låter kul! Jag har njutit av sommarvärmen, har till och med badat, 2 gånger. Kallt men uppfriskande. :) Förmodligen årets sista dopp. /Nellie

    SvaraRadera
  3. Låter som ni haft en väldigt trevlig helg. Ska bli spännande att få se lite bilder då du lagt så mycket krut på arrangemanget. Här har det fällts träd,målats dörr och bakats.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Låter kul! Jag har pysslat på med ogräsrensning, byråmålning, bakning och lite annat hemmafix. :-)

    SvaraRadera
  5. Jag vet,helgerna bara rasar i väg & veckorna med nu.Helgerna har bestått av jobb & sedan en träff med fd arbetskamrater.Middag på Fridays & sedan skakade vi loss på Golden Hits i storstan.trevligt!kram & hoppas på en bra start på nya veckan.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att jag kan komma på nästa års kräftskiva :)

    SvaraRadera
  7. Lät som en fin dukning, synd att du inte fick med det på foto! brukar inte jag heller få för den delen.. urusel fotograf är jag ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Låter härligt! Vi hade en riktig familjehelg, ingen bowling och ingen barnvakt utan bara två vuxna, två barn och en liten vovve. Ovanligt men härligt!
    kram j.

    SvaraRadera
  9. Så fina de var ljushållarna! Lät som en bra helg även om den försvann snabbt! Själv har vi med varit iväg i fredags men på räkfrossa sen i lördags lite 30års firande för mannen, så vi hade med fullt upp och tyvärr har jag varit krasslig så nu hoppas jag det blir bättre snart! kram

    SvaraRadera
  10. Det låter som en härlig o rolig helg! Musiktävling e alltid kul :)

    Vi har mest fixat o donat med lite smått o gott både inne o ute. Sen hade vi kompisar på midda i lördas och i söndas va vi på släktkalas hos mina svärföräldrar.

    SvaraRadera