torsdag 8 september 2011

Rapport från babysimmet


Känns som att det var längesen Vilmer huserade i bloggen? Jag har återigen fastnat i inredningens värld, men jag vet att ni är flera som vill läsa om Vilmer och våra upptåg också! Vi kan väl börja med babysimmet. Förra måndagen hade vi vår första gång, och det gick väl sådär. I vattnet gick det bra i ca 20 minuter, sen kände vi hur trött han var. Han gallskrek hela tiden i omklädningsrummet efter och när jag klädde på honom. Suck. Och sen somnade han så gott i bilen på vägen hem. Nu i måndags var jag redan lite nervös eftersom han såg så trött ut redan när vi satte oss i bilen. Givetvis somnade han i bilen in, och sov hela vägen fram. Dock vaknade han till och var hur pigg och glad som helst i både omklädningsrummet och innan bassängdoppet. Jonas skulle bada själv och jag fota. Vilmer orkade i ungefär en minut, sen började han gallskrika. Trött. Troligtvis. Så det var bara att stiga upp och duscha och klä på honom igen. Dock var han som ett litet solsken hela tiden i duschen och under påklädnad. Så kanske var det en protest mot pappa? Nej, troligtvis är det tiden som är felet. Vi valde att anmäla oss till 19.30 gruppen eftersom Jonas skulle kunna vara med alla gånger då. Dock visste vi inte, när vi anmälde oss i somras, att vi skulle ha en bebis som somnade redan runt kl 19.00 om kvällarna och som sen sover hela natten lång ända fram till kl 06.00... Vi ska se om vi kan testa en gång på förmiddagen, annars får vi se om vi kan välja en annan tidigare kvällsgrupp i ett annat badhus...


Annars är han ju mest som ett liten solstråle. Sover otroligt bra, äter sina smakisar med god aptit och intresse, skrattar massor, vill helst vara med hela tiden, gärna stå upp, och så vill han busa en massa! Jag måste ju säga att livet är underbart som mamma! ♥ Jag hoppas innerligt att alla som vill uppleva detta får uppleva detta!

11 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk liten kille. Så mysigt att gå på babysim.

    Ha en fantastisk helg!!

    SvaraRadera
  2. Med baby nr. 1 for vi på babysim också. Men jisses vilken stress det var vissa gånger! Just det där momentet, där de somnar i bilen, sedan skulle man väcka, klä av och doppa i kallt vatten. Inte blev det lättare när det var vinter och alla kläderna heller. Vilket liv det blev i det varma, trånga omklädningsrummet! Phu... En termin blev det.
    Denna gång skippar vi det. Lilla N får följa oss till badhuset, de gånger vi åker dit för nu har storasyster (6 år) lärt sej simma på riktigt.
    Hoppas ni hittar en tid som passar lille Vilmer lite bättre.

    SvaraRadera
  3. Vilken liten pudding till kille! Saklart att man maste skrika lite om man inte ar pa G for babysim. ;) Sover hela natten?! What? Dixie vaknar fortfarande en eller tva ggr per natt. Jag ar lite avis pa er som far sova. Hoppas ni far en fin helg! kram towe.

    SvaraRadera
  4. Så himla söt han är!! Och vad härligt det verkar vara med den där stolen, skulle vi också investerat i. Nu hoppas jag snart han kan sitta själv på golvet, krypa får han gärna vänta med ett bra tag till! :) TREVLIG HELG!!

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt med babysim. Vi får inte fotografera i vår simhall. Trist, man vill ju föreviga simskolor och annat men jag förstår tanken bakom det. Imorgon åker jag och Milla till Sri Lanka så ha det gott i veckan som kommer!

    SvaraRadera
  6. Han är så söt!

    Jag visste inte att de hade babysim så sent? Eller det är kanske inte alla bebisar som somnar vid 19? Det gör båda våra små i alla fall, så jag förstår om Vilmer var lite trött och gnällig vid den tiden när han helst ville sova. :)
    Hoppas ni hittar en annan tid som passar honom bättre.
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Mysigt med babysim! Hoppas han trivs bättre nästa gång sötungen!

    Trevlig helg till dig! Kraam kram

    SvaraRadera
  8. Åh så härligt med babysin :-) Även jag ska gå på det med Alice när hon blir 3 månader. Fin blogg!

    SvaraRadera
  9. Vi går på babysim klockan 15 och det är inte en super-tid det heller... Stella var jättetrött sist och då dök vi så hon blev galen. Upp efter en kvart... Får se hur det går på måndag...

    SvaraRadera
  10. Härligt att få se ett gäng färska bilder på er lilla goding! :-) Jag har nu äntligen fått träffa min nyfödda systerson som är alldeles alldeles underbar!

    Ha en fortsatt skön helg! KRAMISAR

    SvaraRadera