måndag 4 juli 2011

Vilmers fina matta

Så kul att ni engagerar er och röstar i inlägget nedan! Som det ser ut nu så leder kategorin "Hemma hos oss" och då kom jag på att jag inte har visat er mattan som jag fyndade till Vilmers rum för några veckor sen.


BolagretVäla hade flyttrea och jag passade på att fynda denna fina matta för endast 250 kr. Två dagar senare fick jag åka tillbaka och köpa en liknande fast i andra färger till köket. Är sjukt nöjd med färgerna på båda mattorna, dom passar verkligen hos oss!


Där babygymmet står på bilden är tanken att Vilmers spjälsäng ska stå i framtiden. Än så länge sover han inne hos oss så vi hör minsta lilla tecken på hunger. Och det går ibland fort vill jag lova! Ibland vrålas det rätt ut, och då ska maten helst komma så fort som möjligt. Då det inte var möjligt att amma för mig (Vilmer tog inte bröstet som han skulle och gick inte upp i vikt) så ska det upp och blandas ersättning på natten. Som tur är vaknar han bara runt en gång per natt vid fyra-fem tiden, så vi är relativt lyckligt lottade.

17 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Skånska Byggvaror där jag jobbar ligger ju i princip granne med Väla - så en tur dit kanske :)

    SvaraRadera
  2. Superfin matta! GIlalr verkligen den gröna färgen!

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Jättefin matta!
    Sv: Jag är inte heller hårdrockare men det såg så gulligt ut :P

    SvaraRadera
  4. Så fin matta! Fina färger!

    SvaraRadera
  5. Så underbart han har fått redan lilla Vilmer! :) Där kommer han att stormtrivas. :) Jättefin matta! KRAM Malin I&D

    PS! Jag gillar din blogg precis som den är! :)

    SvaraRadera
  6. Jättehärlig färg på mattan!
    Ps. jag gillar din blogg som den är också!

    SvaraRadera
  7. Vilmers rum är jättefint gumman! :-) Där inne kommer han att sova och leka gott när det väl blir dags. Mattan är jätteläcker! Jag önskar att jag bodde lite närmare en Bolagretbutik. Ha en fin kväll! KRAMISAR

    SvaraRadera
  8. Mattan var verkligen urläcker! Riktiga sommarfärger!
    Spännande med fotograferingen en gång i timmen! Kanske jag hänger på jag med!

    SvaraRadera
  9. vilken underbar matta! supersnygg! :)

    SvaraRadera
  10. Vilket fint barnrum! Jag skulle också kunna tänka mig något liknande den dagen det blir aktuellt. Vit bas och klara färger - snyggt!

    SvaraRadera
  11. Vilket otroligt fint rum Vilmer har! Härliga färg skala på mattan - snyggt! =)

    SvaraRadera
  12. Verkligen färgglad matta, gör sig kanon på ett barnrum. :)
    Vi har också barnen på vårt rum fortfarande och visst går det fort när de vaknar för att de är hungringa, dock aningens oftare än Vilmer. Men det vänder väl någon gång! :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  13. Nä jag fattar inte heller det, som tur var så sågade Åhlenschefen caféägaren rätt så rejält och förhoppningsvis blir de bojkottade:P

    SvaraRadera
  14. Vilken fin matta!! Och fint rum! Gillar min gröna matta i köket oxå! Livar upp allt det svart-vita man har! :)

    SvaraRadera
  15. Hans rum e ju så otroligt fint!! Så härliga färger , å matten va ju helt lovely !! :)

    SvaraRadera
  16. ÅH mattan var ju kanonfin! :-) den i köket med!

    kram

    SvaraRadera