tisdag 5 juli 2011

Hemma hos - ovanvåningen

Skulle lägga upp bilder till mitt bidrag till Sveriges charmigaste hem och upptäckte då att jag knappt visat vår ovanvåning i bloggen. Kanske är det för att jag är minst nöjd med den. Det ekar ganska tomt, och det gillar jag inte. Jag ska visa er fler bilder på hur vi har det idag. Dessa som jag hittade är från juli förra året. Nästan exakt ett år sen. Så här har det inte hänt så mycket. Min tanke är att i framtiden så ska det byggas rum i den delen som inte syns på bilderna här. Där har vi idag en rejäl soffa. Jag vill ha ett stort sovrum och ett badrum, som kommer gå fram till det ena takfönstret här på översta bilden. Det är svårt att förklara. Jag ska ta lite nya bilder snart, och visa er! Och när ni nu är här, missa inte att gå in och rösta på vårt hem som Sveriges charmigaste!

20 kommentarer:

  1. Läckert! Det kan nog bli najs med sovrum där uppe!

    Kan nog hända att vi gick om varandra i Höganäs i lördags. Vi var där på på förmiddag o körde hem vi halv tolv kanske...

    Hoppas ni får en underbar dag!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Åh gud va snyggt!

    Svar: Jaa det är ju nu jag ska passa på med det. Va skönt att han sover hela nätterna åtminstone :)

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja jag älskar vitt, så himla fräscht och fint :)

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint!! Läckert med gavelfönstrena! Det är ju rätt kul att ha lite pågående projekt och planer sådär. Och tills ni gör slag i saken så är ju övervåningen jättesnygg som den är. :)

    SvaraRadera
  5. Jag vill så klart rösta, men hur gör jag? hahahhaa

    SvaraRadera
  6. Fräscht och snyggt men kanske lite kalt... spännande att följa vad ni väljer att göra med det...

    SvaraRadera
  7. Wow vilket underbart utrymme. Vilket ljus och rymd, underbart! Det där ska du väl verkligen vara nöjd med.

    /Jenny

    SvaraRadera
  8. Men Dessi, att du inte har visat det här! Gud så fint med massa massa ljusinsläpp! Åh me like!

    SvaraRadera
  9. Härligt med ett sånt stort rum!! Fint!! Och härligt med planer!! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Wow, vilken härlig ovanvåning ni har! :-) En massa härligt ljusinsläpp och rymd. Där finns stor potential för ett härligt sovrum tror jag. KRAM på dig!

    SvaraRadera
  11. Men gu..att vi inte fått se detta tidigare;) Så snyggt! Kan ifs hålla med om att det verkar eka lite tomt men våningen har en enorm potential med det där härliga ljusinsläppet och den neutrala basen. Ser absolut fram emot att få se fler bilder därifrån.
    mvh/Teres

    SvaraRadera
  12. Verkligen häligt att ha så högt i tak, chamigt. Mina föräldar har så. Vi har samma tv.bänk här hemma :) exakt samma, bra val! kram

    SvaraRadera
  13. Jag tycker de är fint när ni har det öppet, och gillar era stora fönster. Men kan förstå om det känns tomt. :-) ett stort sovrum skulle ju vara kanoners där!

    Nä vi har inte gjort någonting, huset vi hyr har blivit sålt det är därför som vi är uppsagda :-) Det är väl sommarens "fluga" att flytta kanske;-)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Oh my, ser superfint och mysigt ut!
    Och du, ska snart svara på ditt mail också):)

    SvaraRadera
  15. Våra ovanvånigar ser himla olika ut...ni ett rum och vi har fyra inkl toan :)
    Gillar vår lösning med 2 sovrum mot småfönsterna och sen vardagsrum mot stora gavelfönsterna...sen snodde vi ju lite avser till en toa och det blev finnemang.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Tänkte lägga in detta golvet på en stor yta precisa som ni gjort. Har också en hund och undrar därför om ert golv blivit repigt eller om det fortfarande ser fint ut? Tacksam för svar! Mvh Madeleine

    SvaraRadera
  17. Madeleine: Vårt golv ser fortarande superfint ut! Har inte alls blivit repigt vad vi kan se. Men sen har vi ju en liten hund och vi är ju mer på nedervåningen än ovanvåningen. Vi har haft golvet i ca 1,5 år nu! Vad har ni för golv och var har ni tänkt lägga golvet?

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Tack för ditt svar. Vi har också en liten hund men han tycker mest om att vara på nedanvåningen och det är ovanvåningen vi tänkt lägga det i både hall kök och vardagsrum. Idag har vi ekparkett i vardagsrummet och plastmattor i kök och hall. Så vi tänkte flytta parketten då vi vill ha samma golv i dessa rummen eftersom vi har en öppen planlösning. Golvet behöver inte hålla föralltid men vi är så trötta på hur det ser ut just nu och Ikeas golv är ju ganska snälla i pris. Tror du det är dumt att lägga det i ett kök? Mvh Madeleine

    SvaraRadera
  19. Madeleine: Jag tror att så länge hundarna inte springer massor och slirar på golvet, så tror jag att det är lugnt! Laminat är ju väldigt tåligt och slitstarkt, bättre än ekparkett. Vi har ekparkett på nedervåningen och slipade det i samband med vår köksrenovering i april förra året. Det har redan slitits en del. Sen å andra sidan så är Aron mest här nere, och springer en del här. Tror inte det är fel att lägga laminat i ett kök, hellre det är parkett! Och som du skriver, IKEA:s golv är snälla i pris, så om det mot all förmodan skulle bli repigt eller att ni tröttar på det så går det ju att byta det. Man har dessutom 10 års kvalitetsgaranti på det golvet från IKEA!

    SvaraRadera