torsdag 7 juli 2011

Gårdagens "Ett foto i timmen"


07.30. Nu för tiden är det Vilmer som bestämmer när vi ska gå upp...


08.30. Jag passar på att duscha medans Vilmer roar sig i sitt babygym.


09.30. Frukost ute på trädäcket.


10.30. Jonas tar en tur med Aron och vagnen. Jag passar på att
kolla bloggen, läsa mejl, Facebook, kolla andras bloggar.


11.30. Pappa-Vilmer mys. Jonas har precis gett Vilmer flaskan.


12.30. Vilmer får sin första vaccination. Gillas inte. Dagens vikt: 6420 g. Dagens längd: 62 cm.


13.30. Lunch! En rejäl tallrik med sallad och pasta för att ladda upp inför kvällen.


14.30. Aron laddar upp på sitt sätt.
15.30. Jag har joinat Aron en stund.


16.30. Väntar på Linda och skjuts till kvällens aktivitet.


18.30. Äntligen framme. Kameran glömdes bort där på vägen. Dags för agilitytävling!


20.30. Aron efter två lopp. Nu inväntar vi banbygge och ett tredje lopp.


21.30. Tre diskningar i totalt tre lopp men en glad Aron ändå. Lite kvällsmat i magen.


22.15. Jag passar på att fota i det fina ljuset. Redo för hemfärd.


23.33. Äntligen hemma och dags för sängen!

Här har ni en hel dags vardagsliv. Hoppas ni gillar det, själv tyckte jag det var en utmaning att försöka komma ihåg att fota en gång i timmen. Inte alltid så lätt som ni ser. Var det någon som hakade på utmaningen? Skriv gärna det så länkar jag till er i inlägget här:

Linda - Allt och/eller Inget
Sofia - Wilburs mamma


21 kommentarer:

  1. Kul att se!

    Ja, hade som sagt gärna gjort det men det är inte riktigt bra att fota på mitt jobb. Kanske jag kan köra det någon gång under min semester. :-)

    SvaraRadera
  2. Nu vill jag inte låta elak men vad söt han är när han grinar, ursöt :)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se! :)
    Jag hakar på utmaningen fast idag istället tänkte jag.

    SvaraRadera
  4. Men vilken riktigt söt liten pojke du har! Och lilla stackarn med sprutorna.. de kommer jag ihåg som igår..usch!

    Hopaps ni får en fin dag idag med
    kram

    SvaraRadera
  5. Kul att få följa med dig i din vardag! =) Jag kanske hakar på utmaningen någon lör eller sön framöver, det går liksom inte under vardagarna pga mitt jobb som socialsekreterare. Önskar er en fortsatt trevlig (& mysig) dag! Kram

    SvaraRadera
  6. adorable baby! I have 2 boys both under age of 3. the photo reminds me of the first days after they were born. hugs to you

    SvaraRadera
  7. Hellosan Snyggingar : - )

    Vilken underbar dag ni hade igår! Men stackars lilla Vilmer som var tvungen att ta sin spruta : - ( Hur gick de sen efter, inget ont eller feber?

    Åh jag skulle velat vara med & tittat på dej och din Aron när ni tävlade!! Så himla KUL : - )

    Converse är ju ett måste att ha på sina fossingar ; - ) även för dom små.. hihi. Men vi får väl se om Ebbe får användning för sina. Har liksom ingen riktig koll på när han kan ha sina,kanske är de mitt i vintern.. Men då får dom minsann vara prydnad ; - )

    Jättemysigt att komma iväg till grannlandet en sväng. Vi längtar efter att få träffa farmor så! Ebbe har endast träffat henne en gång då hon var på besök då jag låg inne för blödningen efter förlossningen!

    Nu blir de lite kaffe & kanske att Ebbe sussar en stund så jag kan inta solstolen ; - )

    Ha de så gott & ta hand om er!

    Massor med kramar från oss

    SvaraRadera
  8. Hej! Vad roligt att få se en bild i timmen, kul att följa er dag. Tyvärr blev det inte "en i timmen" för mig igår, det hanns inte med. Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Vad roligt inlägg en bild i timmen gillar jag! Kram på dig/ Johanna

    SvaraRadera
  10. TACk för din röst, vill ju så gärna ha mig en ny kamera men pengar är ju tyvärr en bristvara..

    SvaraRadera
  11. Åh Milla skall få sin vaccination imorgon, vi får se hur det går :-)
    Glömde av efit, får hänga på nästa gång :-)

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder på er lilla familj :)
    Hoppas ni har det bra och njuter av sommaren :)
    kramar från bloggen formge

    SvaraRadera
  13. Kul utmaning, jag försökte men kom bara ihåg 2 gånger så imon gör vi nytt försök - återkommer!

    Kram j.

    SvaraRadera
  14. Så himla gullig Vilmer är:)
    Mysigt att se bilderna på Jonas och Vilmer, snart får det komma några på dig och Vilmer och HELA familjen.. Kram <3 Kram Norge Anna

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig dag (om man bortser från vaccinationen då kanske)! Jag hade verkligen tänkt haka på, men natten var kaos och humöret och inspirationen inte på topp direkt igår... :)
    Men jag gillar idén och får nog göra det en annan dag, kanske göra det till en månadsgrej i bloggen.
    Ses i morgon, jag längtar!
    Kramkram

    SvaraRadera
  16. nämen lilla gubben, det gör int i hjärtat när man ser vaccinationsbilden :( hoppas ontet gick över snabbt!

    SvaraRadera
  17. Jag hade visst ett och annat foto från onsdagen när jag tittade bland mina bilder. Nu har jag lagt ut dom, även om det inte riktigt är ett i timmen. Kul att du startade detta!

    SvaraRadera
  18. Usch, jag blev alldeles tårögd av att se vaccinationsbilden, vad blödig jag är! Hur ska jag klara av Wilburs vaccination?

    Jag hakade på! Jag sitter faktiskt i detta nu och sorterar med bilderna, ska lägga upp inlägget på en stund. :)

    SvaraRadera
  19. Juste, jag glömde svara på din kommentar. :)

    Vi ska ha dopet den 13 augusti (mest troligt), jag har snickrat med inbjudningarna, de är klara att skrivas ut men jag måste köpa "finpapper" och pyssel, kyrkan och festlokalen ska besökas imorgon, prästen ska ringas imorgon, klänningen är bestämd och ska beställas i dagarna, gud det känns som att det är så himla mycket att tänka på!

    SvaraRadera
  20. Underbart foto från vaccinationen men stackars liten :( Alva ska få sin första den 18:e och jag ser inte fram emot det.

    Antar att Vilmer är född den 21:a? Alva var beräknad till den 21:a men hade det så mysigt så hon stannade kvar i några dagar :)

    SvaraRadera
  21. Så söt hund. och såklart lillskrutten också!;)

    SvaraRadera