onsdag 13 juli 2011

Tips på doppresenter

Som jag skrev igår så börjar Vilmers dop närma sig. Jag vet själv hur svårt det ibland är att köpa presenter, så jag gillar när folk gör önskelistor. Därför tänkte jag underlätta för Vilmers gäster, samt ge tips på vad andra kan ge bort i doppresent om ni nu ska på något liknande i sommar!


Leksaker från Brio är riktiga klassiker! Här i kollaget har jag valt ut gåvagn, plocklåda samt clownen men Brio har ju så otroligt många andra fina saker som jag tror vilket barn (eller förälder!) skulle bli glad för. Låt fantasin flöda!

Det svenska leksaksföretaget Jabadabado har också massor av fina leksaker till barn. Jag gillar kuberna supermycket och de står högt på Vilmers lista! Finns i välsorterade inredning- och leksaksbutiker.

Den stora sparbössan Elefant gillar vi massor i orange! Den skulle göra sig fin tillsammans med Vilmers lilla gula elefant.

Legokuben är en förvaringslåda som finns i massa olika färger och storlekar! Lådorna med 4 - och 8 pluppar är dom vi gillar bäst. Gärna i färgerna svart, vit, gult eller i andra färger som passar på Vilmers rum.

Tripp Trapp stolen från Stokke - ja tack! Gärna i vit och med bygel (babyset) och dyna till.
Den fina ABC-affischen från Little Studio har länge stått på önskelistan. Passa bara när ni handlar sådant, så att ingen annan gör det. Svårt att byta/lämna tillbaka om man skulle få två!

Sist men inte minst, så är ju böcker en fantastisk present att ge bort! Den här boken "En bok" har jag kikat i några gånger och verkar fantastiskt rolig! Annars är "Äntligen"-böckerna av Camilla Lundsten favoriter.

Ett hett tips - köp alltid i butiker nära och spara kvittot så att man kan byta om man skulle råka få två när man gör önskelistor. Lycka till med alla era presentinköp i sommar! ♥

19 kommentarer:

  1. Sv: Men tack detsamma, vilken härlig blogg du har :D

    SvaraRadera
  2. Fina grejer Vilmer önskar sig!! Jag vill oxå ha elefanten, abc-postern och legoförvaringen! NÅN gång, bland mycket annat!! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Underbar önskelistan! Han kommer nog bli superglad!

    Önskar er en underbar dag!

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen brios leksaker, rejäla och fina färger. Jabadabado har oxå så himla mycket fint!

    SvaraRadera
  5. Ohh, va mycket fint:) Svårt att byta om jag köper det i Norge:P Du får säga till om det är nåt från Blafre som jag kanske kan köpa:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. himla massa fina grejer! jag har ju inga barn själv, men jag gillar att ge bort presenter :) syrran väntar ju barn nu, så då blir det väl köpt lite godbitar från framför allt Brio och Jabadabado framöver ;)

    SvaraRadera
  7. Fina presenter du tipsar om! Önskelistor är bra ur många perspektiv, Folk slipper fundera på vad de ska köpa och själv får man saker man verkligen vill ha!

    Jag brukar alltid ge bort en bok i doppresent. Böcker kan man aldrig få för många av och finns det några barn som inte gillar att bli lästa för :)

    SvaraRadera
  8. Superhärliga och fina saker.... mycket jag skulle vilja ha till Vide när det är dax för hans dop. O några av sakerna har vi redan hemma... men inte fick vi dem när Judit döptes utan hon fick BARA smycken!! Visst var de fina men lite fantasilöst kanske (men jag sa det inte till nån o bytte inget heller)...

    SvaraRadera
  9. Vilket fint kollage med doppresenter du har fixat
    :)
    sv: jag ska börja jobba 1 nov & då ska Mats vara hemma några månader. Hur länge har du tänkt vara hemma?

    Sov gott
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  10. Så roligt att planera dopet! jag kommer inte ihåg ifall jag tipsat om dopguiden.se , den använde jag jättemycket när man skulle leta sånger och dikter och sånt :) Jättefina tips du har på din lista, tror många fortfarande köper silversparbössor och liknande och det kan ju vara bra att få lite "nyare" tips :) Stort tack också för dina fina ord om mina kommande barntryck, det värmer! kram

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar blogg du har! Definitivt en keeper :) Kul också med all färg, jag älskar, precis som du, färg i inredningen. Jag tycker det är alltför lite sådant i inredningstidningar och dyl nuförtiden. Verkar som hela inredningsbranschen fått shabby chic-sjukan ;) Blev också påmind, när jag såg din sons fina rum, att jag ännu inte lagt ut bilder på min lilla prins rum. Måste åtgärdas! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  12. Nu glömde jag ju...tuuusen tack för alla Helsingborg-tips. Guld värt! Ingen kan väl stan som dess egna invånare :) Tack igen! Jag lovar att rapportera på bloggen under vistelsens gång:)

    SvaraRadera
  13. Vilka fina grejer du visar! Önskelista är bra för alla :)
    För att få fler än fyra alternativ i undersökningen tryckte jag på länken Lägg till fler svar, som är precis under de fyra rutorna där man kan skriva. För varje gång du trycker på den så kommer ytterligare en ruta fram att skriva ett nytt svar i. Du får göra en undersökning till så du får med alla svar du önskar.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Nu har jag röstat hos dig! Jag läser gärna om alla dina svarsalternativ och även annat som du inte kunde skriva med som alternativ, synd att Blogger krånglade för dig när du skapade den. Jag tycker det verkar som om min krånglar i uppräkningen av röster... Jag vet att både maken och några andra röstat men det visar sig inte i räknaren... Hm kanske är någon fördröjning eller så. Ha det nu så bra! KRam

    SvaraRadera
  15. Åhh va fian grejer, tycker att det är superbra att göra en sån där önskelista till barnens dop!!
    Kram k

    SvaraRadera
  16. Svar: Ja, ny kamera vill jag också ha, men tycker att objektivet gör myyyycket för bilderna så jag skulle komma långt med ett nytt! Har tröttnat lite på mitt fasta 50mm. Det är super, men man får ju alltid flytta sig själv väldigt långt om man vill ha med mer i bilderna och man hamnar alltid så himla nära motivet. Behöver ett med lite zoom och mer vidvinkel :)
    Du tar himla fina bilder! :D

    Vad bra med lite tips på doppresenter, snart dags för ett par dop här :) Kram!

    SvaraRadera
  17. Svar. Ja, när det gäller ljusförhållanden vinner 50mm stort! Det är ju ett superobjektiv, har bara fotat så mycket med det att jag kände att jag behövde lite variation :)
    60d är nog riktigt bra. Drömmen är ju en 5dMark II, men finns ju så mycket annat att lägga pengar på också :p

    SvaraRadera
  18. Väldigt mycket fint! Vilket charmtroll jag såg på klippet nedan, han ler verkligen med hela ögonen! Sötis! Ha en riktigt skön helg! Kram kram

    SvaraRadera