tisdag 4 oktober 2011

Höstfint på trappan.



Trappan har fått en lite höstigare skrud. Dock så är fortfarande mina pelargoner så fina, att de står kvar i lådorna ännu. Får väl försöka ta in och övervintra de till nästa år igen!

Något jag gillar väldigt mycket är gräs. Ja, inte gräsmattegräs utan prydnadsgräs. Längs vår husvägg på södersidan har vi något som troligtvis har varit en rabatt innan vi flyttade in, och där ekar det fortfarande tomt. Tanken där är att plantera och fixa med lite prydnadsgräs, bambu och annat som trivs i mycket sol. Det har varit planen varje vår, men det har hela tiden kommit något annat emellan som har behövts fixas. Men. Nästa år. Måste vi. För det kan inte se ut så här ett år till. Jag vill även byta ut markstenen mot en grå variant. Bilden är tagen i våras, då jag skulle skriva om trädgården i bloggen. Del två har ju fortfarande inte blivit av... Förresten. Det var väldigt intressant att läsa om vad ni pysslar med när ni får tid över. Här försöks det också hinnas med att beta av inlägg på Bloglovin', jag känner att tiden räcker inte till allt. Suck. Nu ropar sambon att det är Desperate Housewives till exempel.


Missa inte att tävla om det fina kökssetet från Jennie Johnson här på bloggen, tävlingen hittar ni här.

9 kommentarer:

  1. Ser fint ut - hösten är för härlig när den är som den är nu; mild och solig! :-)

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Hösten känns extra välkommen i år!

    Kram från ön!

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad det skulle bli med lite prydnadsgräs och grå marksten.. Jag måste verkligen hålla med dig om att man hinner knappt med alla inlägg man brukar kolla in. Ofta snabbkikar man in och läser inläggen men jag är fruktansvärt dålig på att kommentera eller lämna ett litet tassavtryck :-) Men jag gillar verkligen din blogg :-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Härligt med höstplanteringar. Tror att det skulle bli fint med höga gräs, bambu och några fina stenar där på er södervägg. Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin plantering!

    Låter som att er plan är bra för trädgården. Visst är det svårt att hinna med allt - det gäller att inse att rabatter inte är SÅ viktigt men att tillåta sig att ta det lugnt en stund och titta på en kvalitetsserie som Desperate Housewives är viktigt för själen. :-)

    SvaraRadera
  6. Så fint! Hösten har verkligen kommit till Skåne den här veckan. Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Ja du, när jag får tid över. Jag får ingen tid över. :) Har jättemånga inlägg på bloglovin att beta av och hinner inte blogga längre... men idag är minstingen sjuk så nu myser vi i soffan och då hinner jag läsa lite... ;)
    Vad fint du har gjort på trappan!
    Kram!

    SvaraRadera