måndag 3 oktober 2011

Vad gör ni?

Idag hade vi en väldigt trött son, som sov väldigt lite på dagen, och därmed somnade oerhört tidigt ikväll. Redan klockan 18.00. Så. Vad gör man då en hel kväll när man helt plötsligt har massor av tid över?


Städar. Rensar. Röjer. Papper in i pärmar. Räkningar sorteras. Kvitton som ska sparas arkiveras på bra ställe. Ja. Allt man tänkas kan fixa. Och vips så har vi ordning och reda igen! Förhoppningsvis en stund.


Bläddrar lite i den senaste veckans tidningar som har hittat hem. Tips! Hemstilat rekommenderas varmt!


Börjar packa inför helgens äventyr. Hittills endast till hunden och barnet.


Påbörjar en beställning på HM.se, men kan som vanligt aldrig bestämma mig... Mest till Vilmer som ni ser.


Hinner även med ett avsnitt av bästa serien just nu - Veronica Mars. Tv-serie-junkie-på-box som både jag och sambon är så tar vi tacksamt emot bra tv-serier. Som vi förhoppningsvis inte redan har sett...

Vad gör ni när ni får en massa tid över?


Missa inte att tävla om det fina kökssetet från Jennie Johnson här på bloggen, tävlingen hittar ni här.


12 kommentarer:

  1. Massor av tid?

    Man går å vinner en tävling kanske!!!!

    Grattis till Jack! :)

    I need to know före kl 24.00 idag vilket nummer du vill ha, 001 eller 021? Ge besked i kommentarsfältet så kan alla se att vi inte fuskar :)

    Och sen kan du väl mejla mig din adress på info[a]knaada.se, så ska jag skicka plakatet till dig.

    SvaraRadera
  2. Tid önskar jag hade jag hade lite mera av, men jag pysslar nog på lite som du, läser tidningar ser en bra serie, gör ett smycke packar en väska:) men försöker mest koppla av som den trötta småbarnsföräldern jag är

    SvaraRadera
  3. Ja det verkar som du har lyckas ta kål på tiden du fick över;) Egentid är inte helt fel. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Städar här med när tiden blir över. & försöker ha egentid med sambon, vilket brukar bli film och mys på kvällen. Gäller att visa kärleken för varandra även när man har barn :-)
    Så fint kök ni har! Längtar tills även vi flyttar till lite större hus/lägenhet och får större yta.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  5. Den där pingvin-koftan ha H. Så himla fin och mysig! Lätt bästa plagget i höst.

    Ikväll har jag powerwalkat och sedan suttit på mitt arsle framför dator. En perfekt måndagkväll :-)

    SvaraRadera
  6. hmmm ja då blir det nog städning här med! sedan lyckas jag alltid fastna vid datorn av någon anledning, haha!

    SvaraRadera
  7. Oj... massor av tid? Det var länge sen jag hade det. När Alex somnar mellan kl. 18-19 så stupar jag också nästan. haha... eller så kopplar jag av med att redigera lite bilder och blogga. Eller så diskar jag och tar undan efter maten om det behövs. Tja, man har alltid något att göra. :)

    Så fint ni har det i köket. Me likey!
    Fina kläder du shoppar... jag är precis som du. Kan inte bestämma mig. ;)

    Kram C.

    SvaraRadera
  8. Jag har sällan tid över men när barnen somnat eller gått till skola så brukar jag städa eller sätta mig vid datorn

    SvaraRadera
  9. Åh jag längtar till den dagen då jag plötsligt har tid över en kväll. Det har varit ont om sådant det sista året. Men snart så... :)

    SvaraRadera
  10. Veronica Mars är min favoritserie!! :D

    SvaraRadera
  11. När jag får en massa tid över brkar jag försöka hinna läsa ikapp på bloglovin :)

    SvaraRadera
  12. haha, jag har alltid tid över, den fördriver jag i soffan med datorn, fy, vilken datornörd jag har blivit, får sluta med detta! Då jag egentligen vill vara duktig och plocka och städa och göra roliga saker, men det är inte alltid man har ork :) Men du verkar ju ha :D hihi

    SvaraRadera