torsdag 6 oktober 2011

Allt ska ner!


Så här kan man också äta tycker Vilmer. Allt ska ner i magen! Ärligt talat så har vi hittills inte haft några som helst matproblem med honom. Han äter glatt allt vi ger honom, visst går en del ner snabbare än annat, men allt går ändå ner.

Igår var vi på BVC för den andra vaccinationen, läkarbesök och viktkontroll. Han hade inte ökat så mycket i vikt som han tidigare har gjort, utan nu låg han på 8630 gram och är 68 cm lång. Han följer sin kurva fint sa läkaren! Sprutorna gick över förväntan bra. Sist tyckte jag det var så jobbigt, men igår tyckte jag inte alls det var läskigt, och Vilmer höll sig också lugn! Min duktiga gosse! ♥

Idag ska vi göra ett nytt försök på babysimmet, så snart ska vi iväg! Jag ska bara äta färdigt min frukost, packa lite och väcka Vilmer från förmiddagsnappen. Vi hörs sen!

9 kommentarer:

  1. Underbar bild =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling, perfekt för dig som har barn som gillar att äta =)

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag känner igen det där. Men mina små har mjuka haklappar så de är alltid innen och vänder i munnen mellan tuggorna. :) Det hinner de ju med eftersom de får varannan sked...
    Lycka till på babysimmet!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Han lär sig tidigt att det är dumt att kasta ;)

    SvaraRadera
  4. Sötisen så duktig! Vi var med på BVC igår Hugo är 71cm väger 9080kg han följer med sin kurva så det är ju alltid skönt. Vi hade inte varit där på 2,5 månad så det var ju på tiden. kram

    SvaraRadera
  5. haha så sött! skönt att det funkar bra med maten också, så att han växer och blir en stor pajk ;)

    SvaraRadera