måndag 26 mars 2012

Vårkänslor.

Puh. Den här helgen tog lite musten ur mig. När jag vaknade i morse var jag helt slut. Inte för att det var så långa dagar på utbildningen, men att sitta ner och bli matad med information och avsluta gårdagen med att skriva ett 3 timmar långt prov. Ja, det säger väl allt? När jag kom hem kände jag bara för att gå ut och röja, och det blev städning i uterum. Rensa, sopa, och börja tvätta väggar. Det kommer bli så fint där!

Mestadels av dagen idag har tillbringats ute. Först krattandes löv och grenar, sen lunchade vi, och sen blev det en nästan två timmar lång promenad på åsen här. Underbart! Nu är verkligen våren här hos oss! Hur långt har den kommit hos er?

14 kommentarer:

  1. Så skönt. Igår hade vi iskalla vindar, men soligt och fint.

    SvaraRadera
  2. åh fusk. Vi kan fortfarande ta promenader på isen :P

    SvaraRadera
  3. Jo våren har börjat titta upp här också. Snön är borta och jag såg krokusar idag. Igår såg jag ett gäng motorcyklister så nog är våren på god väg här uppe i Härnösand :)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut att sitta ute och äta lunch :) Här är det massor av snö fortfarande, jag och Alva var i lekparken här brevid och vid ett tillfälle sjönk jag ned typ till övre låret haha, måste nog vänta några veckor tills lekparken smälter fram mer ;) Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt! Jag saknar verkligen min mammaledighet när jag läser om hur mysigt ni har det.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vi hade soligt och fint men väldigt kallt igår. Vilka fina bilder du visar!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Så underbart med lunch i det fria! Hoppas provet gick bra och tack för tollar-tipsen. Kram /Nellie

    SvaraRadera
  8. Vi har oxå spenderat hela eftermiddagen efter dagishämtning ute. Först lekpark och sen hemmahäng, gäller att passa på. Ska ju bli kallare och riktigt ruskväder till helgen :( Ni verkar ju nästan ha grön gräsmatta redan.
    kram j.

    SvaraRadera
  9. Tjusig PoP jacka på lillkillen! kram towe.

    SvaraRadera
  10. Underbart med VÅR! Hoppas att feber, förkylning & halsont försvinner fort så man kan ta sig utanför huset igen.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Gud vad härligt det låter!! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Underbart med vår på riktigt! Imorgon ska det premiärgrillas här hemma :)

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera