torsdag 8 mars 2012

En liten sneakpeak.


Det svåraste med macarons är att få dem i exakt samma storlek. Sen ska man försöka para ihop dem så de passar också. Här ett gäng gröna med smak av lime och mynta till helgens kalas.


Givetvis ska det göras tårta också! Idag har jag lagt ihop dem, och i morgon ska de täckas och dekoreras. Här ser ni en liten sneakpeak på dekorationerna. I morgon ska även en rejäl laddning cake pops dekoreras, och på lördag ska det spritsas minicupcakes. Som sagt. Jag har att göra.

21 kommentarer:

  1. Åh vad du är duktig, det blir ju verkligen jättefint! Har aldrig vågat mig på macarons men det är ju så underbart gott! Läser inte digital bildbehandling men funderar på om jag inte ska söka in till den i höst (om den går då). Använder ni photoshop då?
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Men gud vilka fina dekorationer! Underbara. Och dina macarons ser inte att gå av för hackor heller.
    Beträffande min fotokurs så går det verkligen inget vidare. Började repetera den för ett tag sen, men nu har massa jobb och sjukdomar kommit i vägen. Måste kicka igång mej snart igen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men så duktig du är, de ser maskingjorda ut ju!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du inte titta på dom på nära håll ;) KRAM!

      Radera
  4. Du är så otroligt duktig!!! De måste bli supernöjda!!!
    Förstår att du inte har hunnit med bloggen samtidigt.

    Ha det bra & kämpa på med ditt bakande
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj då:) lät inte som en enkel match, önskar dig lycka till & hoppas på bilder på cake popsen:)

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  6. Jag har sagt det förr men säger det igen! Du är grym! :) Det där är omöjligt att få till för min del
    Sköt om dig och ha en mysig helg nu
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  7. Jösses vilket jobb, vad duktig du är!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  8. jasså, ja då har vi nog att göra båda två och jag är glad att jag inte tagit på mig att baka till 50 pers dessutom ;) Vårat hemma-hos-reportage ska vara med i norrbottens största tidningar; Norrbottens-Kuriren och NSD så det känns skoj! Vilka kommer till er?

    SvaraRadera
  9. Men asså, kan man få vara släkt med dig eller!! Va duktig du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Man behöver inte vara släkt med mig för att det ska bakas ;)

      Radera
  10. gud vilka sötsaker! Vad duktig du är! =)

    SvaraRadera
  11. Jag är grymt imponerad över hur duktig du är och att du hinner när du har en liten hemma.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu ägnas all ledig tid till detta, samt att jag har bra hjälp med barnpassning om jag behöver. Försöker dock passa på när han sover eller när Jonas är hemma! :) kram!

      Radera
  12. Wow, det ser riktigt fint ut! Imponerande!

    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Gud så fina dom är. Jag provade göra macarons en gång, tyckte dom blev bajs alltså! Sjukt svåra att göra. På Cervera såg jag att dom hade macaronsformar? Nått sånt i alla fall! Tittade inte så mycket på det.

    Ophelia och Alica går hos dagmamma Lena :) Dom ska dock skolas in på Östra snart och ska gå där 2 gånger i veckan. Var ska Vilmer gå? :)

    SvaraRadera
  14. Kort sagt, du ar sa himla duktig! kram towe.

    SvaraRadera
  15. Duktig du är! Skulle vara kul att provsmaka en macaron nångång! Har aldrig ätit det! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Det ser jättefint ut, lime och mynta låter som en god kombination. I helgen ska jag ge mig i kast med att baka macroner med lakritssmak. Jag håller med dig, jag tycker också det är klurigt att få dem i exakt samma storlek.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera