söndag 18 mars 2012

Helgen som gick.

Hjälp, vad helgerna går fort! Dock känns det som att jag hunnit med en del denna helgen. I fredags köpte jag även ett par nya promenadskor till mig själv, som fick invigas på långturen igår.


Vilmer somnade i vagnen innan vi ens hunnit utom dörren, så han fick stanna hemma och sova på garageuppfarten medans Jonas tvättade garageväggen.


I dagen till ära klädd i grönt. Vi firade S:t Patricks day förstås!


Lite plantering hanns också med, liksom grillen letades fram och dammades av. Mm. Så gott!



Idag har halva dagen bestått av studier, och resten av dagen har ägnats på brukshundklubben för möte och flytt av agilityhinder från ridhuset tillbaka till klubben.
Ett säkert vårtecken! Vad har ni gjort?

18 kommentarer:

  1. Fina bilder! Här har det fixats i trädgården och på terrassbalkongen, cyklats, ätit glass och mysts. Helt perfekt helg! Önskar dig en fin start på veckan! kram towe.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni haft!

    Nu känns det som att jag inte gjort nåt. Blackout. Jag borde ha pluggat (du är duktig som tar tag i dej själv), men har bakat och bakat, och nu ikväll förberett för morgondagens första utvecklingsamtal. Åh vad jag skulle behöva mer tid! Jag förstår inte hur jag tänkte när jag trodde att jag skulle få mer fritid när jag började jobba? Missbedömning från min sida :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag måste! Jag vill ju lära mig och vill inte heller ligga för långt bak i kurserna...

      Ha en fin vecka!

      Radera
  3. Vilken härlig helg det låter som! Vad grillen är fin i vit. Ser väldigt välputsad ut :) Vad pojkarna matchar i sitt gröna, nice. En sån där randig PoPmössa fast i rött satt på Lillys huvud igår. Visst var den härlig med lite fleece på insidan.

    Ha en bra vecka!
    Kram LInda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar PO.P-mössan! Tror jag ska köpa en till fast i annan färg! :)

      Radera
  4. Det var en bra fråga, vad har vi gjort? Hm...

    Vet du att det känns som att jag bor i Sibirien nu, här har vi fortfarande fläckvis med snö och minsann inte dammat av någon grill!

    Men faktiskt, lite färg i trynet har det blitt, så i det stora hela är jag väl nöjd :)

    SvaraRadera
  5. Vad mycket ni hann göra:) varför firar ni st Patricks day ?

    Skönt med prommenad & ny skor:)
    Helgerna går alldeles för snabbt:) vi har lyxen att ha helg idag också:)

    SvaraRadera
  6. Lovely pictures! Now you made me jealous because it really looks like spring there - we are just getting more of snow again..:)

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder,
    vad gott att Vilmer somnar så lätt i vagnen.
    Det har Colin aldrig gjort tyvärr.

    Hoppas ni får en fin start på veckan!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder ! Skönt med nya skor och promenad. Införskaffade mig också ett par joggingskor här im veckan, dessvärre har jag inte gått in dom ännu, får fortfarande ont i fötterna av dom, men snart så ;-)

    Även våren helg gick alldeles för fort, men snart kommer en ny och då ska vi dessutom ställa om klockan till sommartid, wiii! vårkänslor :)

    Hade gott
    Kraam Julia

    SvaraRadera
  9. I vår/sommar skall vi måla om vårt hus & bygga farstukvist och då har jag tänkt ha exakt en såndär blomlåda bredvid dörren när det är klart! Äntligen kan jag visa min sambo en bild på hur den ser ut, svårförklarad ;)
    Dom är så fina och förresten vad gott med grillat! :)

    SvaraRadera
  10. Men vilka härliga bilder, som vanligt:)! Vi har också varit ute mycket och rensat bort lite skräp och klippt våra stora äppelträd. Ska nog ta och inviga grillen nu till helgen och plantera en och annan blomma. Härligt att våren är här!

    SvaraRadera
  11. Låter härligt, här spenderades lördagen i bowlinghallen och söndagen i stugan med säsongsöppning! Blev att vi tog hem Judits bobbycar därifrån så vi får väl se hur Vide hanterar den, han är ju betydligt mer instabil än Vilmer och står inte utan stöd :)
    Nästa vecka hoppas jag på mer fix hemma, ska hämta mina fågel-krokar idag och skruva upp dem ikväll, bjuder på bilder på bloggen idag eller imon hoppas jag.
    kram j.

    SvaraRadera
  12. Jag skulle verkligen också behöva nya promenadskor...köper aaaalltid Asics, tycker att dom är bäst! :) Min söndag blev väldigt lugn, har varit förkyld ett par dagar och bara tagit det lilla lugna :)

    SvaraRadera
  13. Härligt det ser ut och så grillen :) snart är det sommar :))) jo du de chinosen var jag och klämde på men det blev blå och beige vet inte vilka jag ska behålla. De orangea är klart coolast men de håller inte i längden för mig, måste ha enklare till jobbet. kram

    SvaraRadera
  14. Åh vad härligt ni verkar ha det, själv har vi mer än en meter snö kvar här :(

    SvaraRadera